בשמי קיץ טום פורד נרולי פורטפינו

הריחות בקיץ ובחורף שונים, אם בחורף אנו נוטים יותר לריחות מתוקים, כבדים, ארומטים, בקיץ זה בדיוק להפך - רעננים, קלילים, פרחונים, חמצמצים, משהו שלאף שלנו קל לספוג עם החום שמשתולל בחוץ. כמו שלימונענע קרה מרעננת, כך גם הבושם, משהו שיתן את ההרגשה של קריר , מרענן, ממריץ ומחיה.
אני תמיד משתמשת באדפ. יש כאלו המשתמשות בקיץ באדט, עבורי הוא חלש ומתנדף מהר. הבשמים של ויקטוריה סיקרטס או מי הגוף שלהם באים לי בטוב. הבשמים אומנם אדט, אך הם מדהימים, מרעננים, עמידים ויש שובל עם הרוח. מה גם יש להם בקבוקים קטנים של 30 מ"ל, שניתנים לנשיאה בתיק, חולה על בקבוקים קטנים.

מכאן מעבר חד לבושם חדש, שמשגע לי את הצורה והתמכרתי:

טום פורד נרולי פורטפינו Tom Ford Neroli Portfino EDP


מדהים ומשגע, קיצי אבל מתאים גם לכל עונה הוא נרולי פורטפינו.
ריח לימוני פרשי, מזכיר במידה מסויימת את מי הלימון המפורסמים של תורכיה, עמיד בצורה פנומנלית, יש שובל מדי פעם, מיוחד בריחו וזה יתרון מספר אחד לבושם, אחד שאין דומה לו ובלי חיקויים (ושום מילה על לורנזו וילורסי המסכן).
יוניסקס! טוב שנזכרתי לציין!
כן, כן, מוגדר כיוניסקס והוא באמת לא ריח מובהק גברי או נשי.
הוא יקר מאוד: 50 מ"ל 890 שקלים ו-100 מ"ל (תחזיקו את עצמכן טוב) - 1,350 שקלים אבל אבל, ובאמת פעם ראשונה שאני מרשה לעצמי להוסיף אבל על המחיר הלא שפוי הזה:
1. הוא יוניסקס כך שבמחיר אחד תפסת לך שניים.
2. תודות למחיר היקר תהיי בין המעטות שמשתמשות בו ואי לכך ייחודית!
3. לא יודעת מה לבקש מתנה? - הרי לך רעיון נהדר.

בהרכב: ברגמוט, תפוז מנדרינה, לימון, לבנדר, שרף, רוזמרין, תפוז חמוץ, תפוז אפריקני, יסמין, נרולי, פיטוספרום, ענבר, מאסק, אנג'ליקה.
לחובבות דיוטי פרי הוא נמכר גם שם ויותר זול: 172$ (670 שקלים) כמות 50 מ"ל, ו-253$ (1,012 שקלים) כמות 100 מ"ל. הפרש של בין 200-350 שקלים.


בושם אחר נפלא וגם יותר זול הוא ג'ורג'יו ארמאני:


Giorgio Armani Gio Satinee EDP


הבושם שומר אמונים לגזרה המקורית שלו, והבקבוק מיוצר באותו סגנון. שקוף עם נוזל בצבע ירקרק  (הגיו המקורי תכלת), שמזכיר חופי איים עם ערסל ועצי קוקוס, חול לבן ומים צלולים, שאני יכולה להתמסטל רק מהתמונה שרצה לי בראש כשאני מדיימנת את זה
נכון שזה אותו צבע? להתעלף!

בגיו החדש הוכנסו עלי מנטה, יסמין ולימון, סוכר חום, לבדנום (סוג של שרף) וארז.
הריח טבעי ומרענן. גימיק נחמד שיש בנוזל שימרים, שממש רואים אותם על העור, אחרי שמתיזים. בת'כלס במילא מרססים במקומות פנימים שלא חשופים לשמש ולראיה חופשית, אבל שיהיה, גימיק נחמד בהחלט.
250 שקל ל-50 מ"ל אדפ, ומי שקונה את הבושם בסופרפארם מקבלת סט שני תיקי איפור של ארמני. 
הריח ממש ממש טוב. להגיד שהוא נשאר עלי כל היום? לא בדיוק, אבל כמה שעות חופשי הרחתי אותו על עצמי.