סרום לשיער מתולתל


השוק נפוץ עם מגוון מוצרים לטיפוח השיער: גלייז, מוס, סרום, קרם לחות, קרם סיליקון, קרם עיצוב ועוד.

נשאלת שאלת השאלות:
מכל המבחר, איך נדע מה טוב לנו לשיער? מה מתאים לנו? זאת ועוד:
איזו חברה לקנות? האם חברה עממית או חברה יוקרתית? האם חברה יוקרתית או חברה סופר יוקרתית ממותגת?

התשובה היא......... (לא נשאיר אתכם במתח):
                                                                    ניסוי וטעיה

כן, כן, אין מה לעשות.. מה שטוב לאחת לא טוב לאחרת. מותג שמישהי יכולה או מוכנה כלכלית לקנות אחרת ידה אינה משגת, או שתעדיף זול יותר. ככה זה, זכות הבחירה נתונה לנו.

האם מוצר יוקרתי טוב יותר ממוצר עממי?
לאו דווקא. נכון שהחברות היוקרתיות יותר, והחברות פרמיום המתמחות במוצרי שיער כמו קרסטס (ששייכת ללוריאל), משקיעות יותר במיתוג, משווקות את עצמן לפלח שוק מסויים, אבל להגיד שהמוצרים שלהם מבחינת מרכיבים טובים יותר מאחרות? ברצינות אני אומרת: לא יודעת, אני בספק.
אני מאמינה שאם יש לצורך הדוגמא, יש 100 חומרי גלם מהזול אל הכי יקר, אז החברות היוקרתיות משתמשות בחומרי הגלם היותר יוקרתים. אבל כמה יותר יוקרתיים? ואיזה אחוז הוא מהווה משלל המרכיבים? וכמה בכלל הם הרבה יותר טובים או מתאימים לשיער שלנו יותר מהזולים? לא יודעת ולא בטוח.

כאחת שעבדה בחברה יצרנית מאוד מצליחה בתחומה, עד כדי מונופול בארץ בתחומים מסויימים, אני יודעת שגם חברות מצליחות, עשירות, המתגאות במוצרים הטובים שלהן, גם הן חוסכות בעלויות חומרי גלם, וגם הן עברו להשתמש בחומרי גלם זולים יותר, שלפעמים אף פגעו במוצר הסופי בהשוואה לאיכותו הקודמת, גם אם לפעמים זה לא נגלה מיד לעין.
מצד שני, אני יכולה להעיד על עצמי בתחום אחר - שאצטון רגיל, שהוא אגב חומר גלם זול, מסיר לי את הלק הרבה יותר טוב, מכל מסירי הלק ללא אצטון, עם שלל תוספות מיוחדות וריחניות אחרות, שמייקרות בהחלט את המוצר ולא מסירות לי את הלק בהצלחה.

פפפ.. חתיכת הסבר הא? מקווה שהובהרה כוונת המשורר (אני)..

                                                                ובכן, לעניינו:

סרום 

סרום זה נוזל שומני, מאוד מרוכז. הסרום מבטיח להפוך את השיער למבריק יותר (הוא באמת מרגיש חי יותר ובריא ביחס לשאר המוצרים, אך לא הייתי אומרת שמבריק זו ההגדרה, אולי על הידים), רך יותר (נכון), נעים למגע (נכון), אמור להגן על השיער מנזקי השמש (לא שמתי לב לזה), יוצר שכבת מגן על השיער (כמו מוצרים רבים). מומלץ לשימוש בעיקר לשיער שידע ימים טובים יותר בעקבות חשיפה מרובה לשמש, טיפולים כימיים וכו'.

אופן שימוש:
* כמות בגודל של כחצי שקל או קצת יותר מספיקה לשימוש על שיער ארוך, היות והמוצר מאוד מרוכז. כמות גדולה יותר של סרום תיתן לשיער מראה שומני כאילו מרחנו שמן על השיער (מה שהיה מאוד אופנתי בעידן ההסטורי של שנות ה-80 וה-90).
* הסרום הכי נעים וטוב לשימוש מיד אחרי מקלחת על שיער רטוב. לשים את הכמות הרצויה בכף היד, לשפשף מעט את הידים ולמרוח את כל השיער.
* ניתן להשתמש איתו בלבד, או לשלב אותו עם מוצר טיפוח נוסף. במידה ובחרנו במוצר נוסף, אזי ראשית נמרח את הסרום ולאחר מכן את המוצר הנוסף. רצוי אחרי המריחה בסרום לעטוף את השיער עם חולצת טריקו, שהשיער קצת יתייבש, יהיה יותר לח מאשר רטוב ואז להוסיף את המוצר הנוסף. בכלל באופן כללי, טוב למרוח את השיער במוצר יעודי כשהשיער לח ולא רטוב או יבש. זה נותן תוצאה טובה יותר.

הסרום המנצח שלי הוא הוא Silk Infusion של Faruk Chi. אני משתמשת איתו כרגע, הוא מעולה לי, ואמשיך להשתמש בו. ניסיתי כמה לפניו (פירוט בהמשך), והמוצר הזה הכי טוב לי, שיחק אותה.
אני מרוצה מהמרקם שלו (סמיך בדיוק בצורה שמתאימה לי: לא סמיך עבה כמו שאר הסרומים ולא דליל. בדיוק באמצע) הוא מעצב את השיער יפה, טוב לי לשימוש גם בקיץ וגם בחורף, אפשר להשתמש איתו (זה מה שאני עושה) לבד בלי תוספת של קרמים מעליו, התלתלים יוצאים משגעים ורכים למגע. קניתי את הבקבוק מסטרוברינט מיכל של 300 מ"ל, עלה לי 150 בזמנו, היום עולה 182, המשלוח חינם, והרבה פעמים יש 10% הנחה בנוסף, שווה ביותר. בארץ ניתן לקנות את המוצר בכל חנות של מוצרי שיער, במחיר יקר יותר (פעם אחרונה שבדקתי היה 400 ש"ח). הכמות מספיקה להמון זמן, אני משתמשת איתו כבר כחצי שנה ונשאר לי חצי.

מוצרים נוספים שניסיתי:

Silk Therapy - לא מבינה מה הבאז סביב המוצר הזה. ממש לא עשה לי כלום. זמין בזול בסטרוברינט על 150 מ"ל תשלמו 108 שקל והכמות מספיקה להרבה זמן.


שמן מרוקאי - וואו לחורף, ייבש לי את השיער בקיץ. מחירו נע בין 120 ל-150 שקל לבקבוק שבתמונה.

סרום פריז אין ג'ון פרידה - לא מצאתי שום דבר מיוחד בו. מחיר גבוה בשביל כמות של 50 מ"ל, נמכר בפארמים השונים. חכו למבצעים בהם אפשר לקנות אותו 1+1.

סרום אלביב לוריאל - נעים לשימוש, מחיר סביר בהחלט בשביל כמות 50 מ"ל - כ-50 שקל לבקבוקון שבתמונה. במבצעים בפארמים ניתן למצוא אותו לעיתים גם ב-25 שקל.