בשמים של Lalique

שני בשמים חדשים ל-"לאליק". האחד הושק השבוע, השני בחודש מאי. 


 Lalique Satin EDP


סאטין הוא הבושם האחרון של לאליק. הבושם שייך לסוג הריחות שאני אוהבת, מתוקים.
אתחיל מהסוף:
כל פעם שאני משתמשת איתו, אני קוצרת שלל מחמאות ושאלות באיזה בושם אני משתמשת.
ניחוח מתוק, שמתאים לכל העונות. כן, כן, גם בקיץ אפשר. אומנם ברגע הראשון קיימת מתיקות חזקה אך היא מתפוגגת ומשאירה אחריה ניחוח מתקתק אפשרי לעיכול.
בושם עמיד, נחלש עם הזמן אבל מורגש מקרוב. שורד עלי עד מהבוקר המקלחת בערב. 
האף מאחורי הריח היא נטלי לורסון, שאחראית גם לשני בשמים שאני אוהבת: Chopard Wish (ואכן יש סממנים דומים בינו לבין הלאליק) ו-Dolce & Gabbana Sicily ז"ל.
הבושם מתהדר משתייך לקטגוריית: וניל, ארומטי, פודרתי, מתוק. 
נגיעות עליונות: יסמין, עוקץ העקרב, גרדניה.
נגיעות אמצעיות: שעועית טונקה, וניל, פלפל ורוד.
נגיעות בסיס: אלגום, וטיבר (שיח), פצ'ולי.


Lalique L'amour EDP



ל'אמור (אהבה) שונה לגמרי מסאטין. ניחוח קיצי יותר לעומת קודמו, פרחוני, "קל לעיכול". לפעמים קורה שבא לי על איזה בושם מתוק דווקא בקיץ והוא כבד, ניחוח חזק, ואז אני מרגישה כאילו בא לי להקיא מרוב שהוא חזק. לא כך עם ל'אמור. ריח מאוד נעים, חלש מסאטין, וזה מתבטא גם בעמידות שלו. אחרי 4 שעות בחום הקיצי והלח שלנו נשאר זכר קל, לעומת סאטין שהיתה לו נוכחות מורגשת. לדברי היצרן הבושם מוגדר כפרחוני, עצי ומוסק. גם פה האף מאחורי הבושם היא נטלי לורסון. 
נגיעות עליונות: נרולי, ברגמוט, ורד.
נגיעות אמצעיות: יסמין, טוברוזה, גרנדיה.
נגיעות בסיס: ארז (cedar), אלגום, מוסק.


Lalique Amethyst EDP

אמטיסט. כמו האבן הסגולה - אמסטיסט, ירש הבושם את צבעו והסגול ואולי גם את ההשראה לריח.
אני מאוד אוהבת אותו. מתחברת לניחוח כי הוא מיוחד. שונה מהבשמים שסקרתי מעלה. זה ריח שלו הייתי מריחה על מישהי, הייתי אומרת "וואו, מזה?"
עמיד מאוד, שורד עלי חום ולחות של שעות הבוקר עד צהרים המאוחרות. LIKE אחד גדול!
הבושם הושק בשנת 2007 ושייך לחברתנו נטלי לורסון.
נגיעות עליונות: אגוז מוסקט, פטל שחור, דומדמניות שחורות.
לב: ורד, פלפל, אדמונית החורש, שושן (לילי), ילנג ילנג.
בסיס: בורבון (ויסקי אמריקאי, קראתן נכון) וניל, מוסק.


Lalique Nilang


הבושם יצא לאויר העולם בשנת 2011. ריח מוגדר כמסתורי אוריינטלי (מארצות המזרח), וכדברי היצרן "לוכד את דמיונך ולוקח אותך למסע בנהרות ושדות ריחניים של פריחת פרחי הלוטוס. הלוטוס מסמל טוהר, הרמוניה והתפתחות רוחנית".
פירוש המילה "Nilang" בפיליפינית הוא "שלהם". אני לא יודעת אם לכך התכוון המשורר, אך הינה רמז לארצות המזרח.
הריח מאוד מזכיר לי את האנג'ל, דומים אבל שונים.
בשניהם ישנה חריפות, שמורגשת בעיקר בריסוס הראשון. החריפות בנילאנג חזקה יותר אך מתנדפת לעומת האנג'ל בו החריפות נשארת ומורגשת. היות שאני חולת השוואות וניסיונות ריססתי אנג'ל וחיכיתי חצי שעה. לאחר מכן ריססתי נילאנג והתוצאה ריח זהה מאוד, קל לטעות בין השניים (ויש לי את שניהם). לאחר התקבעות על העור יש שוני, אך עדיין, הבסיס דומה.
המרכיבים של אנג'ל ונילאנג מאוד דומים:
שניהם מכילים מלון, פרי הדר (תפוז מנדרין לעומת קלמנטינה בנילנג), יסמין, אפרסק, אוכמניות, פצ'ולי, ענבר, מוסק, וניל ושוקולד. גם האנג'ל כמו הנילאנג מוגדר אוריינטלי.
הבושם מתאים ל: חובבי אנג'ל.

לאליק נמכרת בלעדית ברשת אפריל.

טריוויה:
הידעת? רנה לאליק היה אמן זכוכית צרפתי נודע.