הזמנות אונליין

הפוסט הזה הוא שיר הלל להזמנות מאתרים בארה"ב, לכל מי שקראה את פוסט החבילה האמריקאית שלי, ותהתה מאילו אתרים הזמנתי.

התלבטתי אם לרשום אותו, כי הי, למה לרשום פוסט שלא מיועד לארץ שלנו, במה זה יכול להועיל לקונה הישראלית? 
אבל -
ראשית - לכל מי ששאלה מאילו אתרים הזמנתי.
שנית - אני מאוד מאוד מרוצה ולחלוק את הרגשות זו סיבה טובה לרשום.
שלישית - אני רוצה להמליץ על האתרים שהזמנתי מהם, למקרה שיש לכן איזה חברה/מכר/איש משפחה, שטס לארה"ב ומוכן להביא עימו חבילה, שהזמנתם מבעוד מועד.
רביעית -  אולי מישהו מהחברות פה ירים את הכפפה ויאמץ כמה דברים חביבים.

הזמנתי מהאתרים:

* כל המשלוחים הגיעו מהר. drugstore הכי שיחקו אותה והחבילה הגיעה יומים או שלושה מעת ביצוע ההזמנה. מה שמדליק גם, זה שהחבילה מגיעה עד הדלת, לא צריך להטריח את עצמך לסניף הדואר. מעולם לא יצא לי להמתין בדואר פחות מחצי שעה, תוסיפו לזה תינוקת צורחת בעגלה (משלוחים עד הבית זו מדיניות הדואר בארה"ב).
* החבילות מגיעות ארוזות למופת. fabuloustreet ארזו את הלקים שלי כך כך מוקפד ויפה, שאפילו לא התחשק לי לפתוח. 
* מתנות והנחות. fabuloustreet שלחו לק מוקטן במתנה, drugstore נתנו הנחה לקניה הבאה (שׁכבר ניצלתי אלא מה) עצם המחשבה והרעיון נחמדים ביותר. כיף לקבל מתנות, וכיף לחזור לקנות מהמקומות האלו שוב.
Dreams - Genesis Collection - Eve

* אדיבות ומענה מהיר. שלחתי מייל לכמה מהאתרים עם בקשות לגבי המשלוח ונענתי מיד לאחר מספר דקות, אפילו אני הופתעתי מהמהירות. התשובה היתה חיובית, משהו שלא חייבים לעשות ובכל זאת הלכו לקראתי. 
* mbeautylounge עשו פדיחה וחייבו אותי בלק שלא קיבלתי, שלחתי מייל וקיבלתי אישור על החזר הכסף בתוספת נוספת של 2$, יפה. 

נקודות זכות:
1. משלוח מהיר. בכל המקומות למעט mbeautylounge, שלחו את ההזמנה באותו יום בו ביצעתי אותה.
2. קשובים ועונים מהר למיילים. התקשורת במיילים עובדת באופן מוצלח ביותר, אין צורך להתקשר טלפונית, הכל מתבצע מיידית.
3. עלות דמי משלוח סבירה בהחלט. בחלק מהמקומות לא מחייבים בדמי משלוח מעל סכום מסויים, שסביר וקל לביצוע. ב-drugstore משלוח חינם בהזמנה מעל 25$, שזה מעט מאוד. ב-fabuloustreet הזמנה מעל 40$ (150 שקל בערך) היא על חשבון החנות, וקל מאוד להגיע לסכום הזה: 4 לקים סה"כ. בארץ, בשביל להזמין Nfu Oh אונליין, משלוח חינם מעל 250 שקל, פער של 100 שקלים. אם הזמנתם בפחות מ-250 שקל (4 לקים) תשלמו דמי משלוח 12 שקלים, שזה סכום פעוט אבל כשלק עולה 70 שקל זה מבאס להוסיף עוד כסף עבור משלוח.  
4. הטבה. קיבלתי הנחה לקניה הבאה (drugstore) או מתנה (fabuloustreet), זה נעים מאוד ועושה חשק לקנות שוב מאותה חנות.
5. פידבק. אני אוהבת שאחרי שההזמנה בוצעה, החברה שולחת אימייל משוב על המוצרים שקנית, ועל החנות. על ידי לחיצה על קישור מתאים, נכנסים לאתר או לפייסבוק ורושמים חוות דעת על המוצר ועל השירות. זה הכי נעים בעולם לרשום חוות דעת טובה כשאתה מרוצה. בארץ מההזמנות המועטות שיצא לי לעשות אונליין, מעולם לא קיבלתי אימייל משוב. בעצם טעות, קיבלתי פעם אחת אימייל משוב מחנות שקניתי סכין למג'מיקס, שעלתה לי 100 שקל, והצטרכתי לשלם 35 שקל דמי משלוח, הזוי.
6. עלות קניה. על המחירים הנוחים זו לא חוכמה לרשום, כי כידוע הכל זול יותר בארה"ב. אני כל הזמן מתלוננת לבעלי על המחירים הגבוהים בארץ, והוא עונה לי, שאין לי מושג מזה להיות עצמאי ולהחזיק עסק. ההוצאות בארץ מאוד גבוהות, ואי לכך המחירים גבוהים, צריך להרוויח. אני מסכימה, אבל למה מחירים כאלו גבוהים?? הכל לפחות פי 2 יקר יותר, וזה די מתסכל למען האמת. לדוגמא, על לק של סאלי הנסן תשלמי בין 3$- 8$ בארה"ב, ובין 20 ל-50 שקלים אחרי הנחות אצלנו, בנוסף גם המבחר דל מאוד. 

מאוד הייתי רוצה שמישהו יאמץ בארץ את הגישה החו"לית. במיוחד את שרות הלקוחות הנעים והמהיר, לתת מתנה במעמד הקניה או בקניה אונליין, הדברים הקטנים הללו משפרים פלאות את חווית הקניה, במיוחד במדינה עצבנית כמו שלנו. לקוח מרוצה תמיד חוזר, וגם מביא איתו חברים.


* באחד הפוסטים הקרובים אני אערוך הגרלה, שווה להשאר מעודכנות :-)