בשמים חדשים 2015-2014

כפי שאתן מכירות אותי, וחלקכן מתחילות, בשמים, בכלל ריחות, זה הפטיש שלי. הפוסטים שאני הכי הכי אוהבת לכתוב.
זה פוסט ארוך, הרבה בשמים, חלקם חדשים חלקם נמצאים בשוק כבר שנה.


מיו מיו Miu Miu EDP


מיו מיו היא חברת בת של פראדה ועל שתיהן חולשת מיוצ'ה פראדה המעצבת הראשית. מיו מיו פונה לקהל צעיר יותר וזולה יותר מפראדה (טוב, זול זה עניין יחסי). הגיעה השעה, והאחות הקטנה משיקה בושם ראשון משלה. הבושם פונה לקהל הצעיר ומעוצב בהתאם הן בניחוח הן באריזה ובצבעים. על הרכב הניחוח אחראית דניאל רוש אנדריי, שרקחה בשמים לפראדה.
הדגש בהרכב הוא על שושנת העמק, הערות פרחוניות של יסמין, תוים ירוקים, פצ'ולי, עץ ועוד.
גוף הבקבוק מדמה את תיקי העור המרופדים של המותג, צוואר לבן עם כיתוב לוגו בית האופנה ופקק פלסטיק אדום. הפנים של הבושם היא השחקנית סטייסי מרטין, והצלם הוא צלם האופנה סטיבן מייזל (!).
הריח פרחוני נוטה לחמצמץ, עמידות בינונית, אהבתי את הגימור הטורקיזי, מיוחד.
מחיר: 50 מ"ל 552 שקלים, 100 מ"ל 740 שקלים לפני הנחות.

בולגרי אומניה פריבה Bvlgari Omnia Paraiba EDT

ניחוח חדש לסדרת אומניה של בולגרי. הבושם נקרא פריבה על שם אבן ברזילאית טורמלין פריבה בעלת צבע כחול ירוק זהה לאריזה. הריח מוגדר כאקזוטי, פרחוני, פירותי ועצי. 
בהרכב: פסיפלורה, תפוז מריר, גרדניה ברזילאית, וטיבר וקקאו.
ריח פרחוני ונעים עמידות בינונית. 
מחיר: 359 שקלים כמות 65 מ"ל לפני הנחות. 


אסתי לאודר סדרת מודרן מיוז Estee Lauder Modern Muse 


הסדרה כבר מונה שלושה בשמים, השלישי הושק בראש השנה האחרון, אפשר לקרוא עליו בפוסט בשמים לחג. על הקודמים אפשר לקרוא פה:

אסתי לאודר מודרן מיוז Estee Lauder Modern Muse EDP


הבושם הושק אצלנו ב-2014, ניחוח חדש שאינו פלז'רס. בפעם הראשונה שראיתי אותו קלטתי בעין "Modern Mouse" (יעני עכבר מודרני). העיצוב עם האוזנים השחורות בול התלבש לי על מיקי מאוס והתפלאתי מה פתאום אסתי לאודר קוראת לבושם שלה בשם של עכבר. אני חושבת שרק אחרי איזה חודש תפסתי שזה מודרן מיוז (מוזה) ולא מאוס (עכבר).
הריח פרשי, חמצמץ פרשי, לימוני משהו? נהדר לקיץ.
תוים עיקריים: פרחוני לבן, מאסק, לימוני, פרחוני, טוברוזה (חולה על חוש הריח שלי, איך הרגשתי לימון!)
הבושם נבחר לאחד מבין הריחות הכי טובים לשנת 2015 של מגזין אלור הנחשב. 
מחיר: 249 שקלים כמות 50 מ"ל,  349 שקלים כמות 100 מ"ל לאחר הנחות.


אסתי לאודר מודרן מיוז שיק Estee Lauder Modern Muse Chic EDP


בושם שני למודרן מיוז, הריח משתייך לקטגורית פרחוני/עצי/מאסק.
נגיעות עליונות שזיף ולענה, נגיעות אמצעיות יסמין, שושן, טוברוזה ולילי. בבסיס קשמיר, אגר, לאבדנום, פצ'ולי, עץ הובנה, מאסק, וניל מדגסקר וזמש. 
אחלה ריח לקיץ למי שמחפשת פרחוני עמיד שאינו חמצמץ. קצת באסה שהוא מתנדף מהר בחלק מהמקומות (על מפרק כף היד מתנדף לי מהר). הריח מתעתע משהו, לוקח זמן להתרגל. ברגע הראשון הניחוח "כבד" "עתיק" כזה. כשהוא מתנדף מעט הוא יותר קל לעיכול. הייתי מגדירה את הריח כקיצי לנשים, לא לצעירות.
מחיר: 249 שקלים כמות 50 מ"ל, 349 שקלים כמות 100 מ"ל לאחר הנחות.


הרמס ז'ור אבסולו Jour d'Hermes Absolu EDP

ב-2014, כשנה לאחר יציאת הבושם המופלא ז'ור דה הרמס, בית האופנה השיק את ז'ור דה הרמס אובסולו. לדברי בשם בית האופנה הרמס "רציתי להביע את אופי הנשיות בפרחים ושום דבר מלבד פרחים". 
הריח חריף יותר מקודמו ושונה מאוד בריחו. העיצוב זהה לקודם ושונה בצבע: פקק מוזהב לגרסה החדשה, ונוזל זהוב. עמיד בטירוף, חזק מאוד, ריח שצריך להתרגל אליו. אני ממליצה לנסות אותו ואחרי כמה שעות לשוב ולרחרח, כי עם הזמן הוא נהיה קל יותר להסתגלות ואז יותר יותר קל להתחבר אליו. ריח מיוחד שאפשר לאהוב או לא, אין באמצע.
מחיר: 400 שקלים כמות 50 מ"ל, 600 שקלים כמות 85 מ"ל ואין הנחות (בדיוטי כ-110$ לכמות 85 מ"ל).


נרסיסו רודריגז נרסיסו Narciso Rodriguez Narciso EDP

נרסיסו רודריגז משיק בושם חדש בספטמבר 2014 העונה לשם "נרסיסו" (אלינו הוא הגיע לדעתי בתחילת 2015), הרעיון היה לייצר בושם סקסי שגורם לכל אחד להפוך את הראש בעקבות שובל הריח. החושניות הופכת להיות יותר סקסית ומשכרת.
ההרכב מורכב מגרדניה לבנה וורדים מעל מאסק חם, בסיס עצי של וטיבר ושני סוגי ארז.
בקבוק חלבי פשוט: מרובע, לבן, שם המעצב מודפס בשחור. פניו של הבושם היא הדוגמנית הברזילאית ראקל זימרמן (הממ.. יהודי משהו?)
אני אוהבת את העיצוב פשוט ונקי, שומר על העיקרון של מרובע צבוע. הריח עמיד מאוד מאוד, מרגישים מדי פעם במשבי הרוח.
מחיר: 428 שקלים כמות 50 מ"ל, 548 שקלים כמות 90 מ"ל.

קליניק ארומטיק אין וייט Clinique Aromatics In White

יש מישהי שלא מכירה את ארומטיק אלקסייר? אם כן שתקום מיד ותלך לסופרפארם להתעניין. אלקסייר הוא הבושם הותיק ביותק של קליניק משנת 1971. ניחוח עז ביותר, מזוהה בעיקר עם אוכלוסיה בוגרת (השבוע כשהייתי בפארם עברה אישה בת 70+ וריססה את עצמה מכל עבר).
הכי הופתעתי בעולם כשראיתי את הבושם בגרסה מחודשת, זה בושם ששמר על צביונו במשך כל השנים האלו. שום חידוש, שום גרסה אלא "אני פה ואני נשאר" (אני מאוד בעד, כל הגרסאות האלו מבלבלות אותי), הבושם נבחר לאחר מהטובים ביותר לשנת 2015 של מגזין אלור.
הריח מוגדר כניחוח סקסי מאסק.
מרכיבים: פלפל סצ'ואן, עלים סגולים, לוטם, ורדים, פריחת תפוז, פצ'ולי, מאסק, ענבר וזה רק חלק קטן מכל הרכיבים שהמקום בדף קצר מלהכיל. אני הרחתי בוודאות טלק, למרות שלא מצאתי אותו בין הרכיבים, בטוחה שהוא קיים שם, האף שלי מעולם לא הטעה אותי.
אריזה שומרת אמונים למקור, זה עדיין אלקסייר בלבן אטום.
מחיר: 119 שקלים כמות 30 מ"ל, 199 שקלים כמות 50 מ"ל, 299 שקלים כמות 100 מ"ל.
פרסומת: מזמן לא נהנתי מפרסומות כמו שנהנתי מזו. אהבתי את הפשטות, הפרחים, הלובן המלאכי והכי הכי - שאין שום אושיה שמלווה את הבושם. סופסוף מציגים נטו בושם בלי שום אושיה שגונבת את הפוקוס, שלא לדבר על קליפים נוטפי סקס.


איב סנט לורן בלק אופיום YSL Black Opium EDP

הדור שלי וודאי זוכר את האופיום המיתולגי משנות ה80, לכולן היה, והוא נחשב אול-לה-לה, משהו משהו. יש מצב אפילו קנו לי אותו מתישהו ליום ההולדת מרוב שהיה נחשב.
בספטמבר 2014 התחדש העולם באופיום החדש, מעניין שלא ראיתי פיצוץ פרסומות כמו שהציפו בחגים את השוק בפרסומות של מייקל קורס, כנראה הכל עניין של כסף, וחבל. ריח נפלא. עמיד מאוד מאוד מאוד, מתוק, מסתורי משהו.
שלושה אפים לבושם הזה: נטלי לורסון (שבאמתחתה וייקנד הנהדר של ברברי, ויש המיתולוגי של שופארד, סיציליה של דולצה גבאנה, לאליק), מארי סאלאמאג (אליה החדש), בשיתוף עם אוליבר קרספ (גלוריה קשרל, לייט בלו דולצה גבאנה ועוד) והונורין בלנק (בשמי קשרל ועוד) פיתחו את ההרכב. קפה, פלפל כתום, פריחת תפוז, יסמין, וניל, פצ'ולי, ארז.
ההשראה היא פרשנות רוקנ'רול קלאסית, שמאירה את הצד האפל והמסתורי של מותג האופנה, הבקבוק עוצב בהתאם - כהה מאט מעוטר גליטרים. גלאם רוקיסטי כבר אמרנו?
הפנים של הבושם היא הדוגמנית הבריטית אדי קמפבל. הבושם מגיע בבקבוקים 50 ו-100 ומ"ל (גם 30 שלא זמין בארץ כמובן, בחו"ל תמצאי).
הריח הזכיר לי קצת את לנקום (וניל פצו'לי),  מתיקות חזקה, אהבתי. 
מחיר: 250 שקלים כמות 50 מ"ל, 350 שקלים כמות 100 מ"ל אחרי הנחות.

נינה ריצי ל'אקסטז Nina Ricci L'Extace EDP


נינה ריצי לעד תהיה אצלי L'air du Temps, בושם נוסטלגי, קלאסי, מיוחד, לא דומה לאף אחד ואף אחד לא דומה לו. כשנינה מוציאה בושם חדש תמיד מדגדג לי באף ומזכיר לי נשכחות.
ולעניינו, הבושם החדש - אקסטזה - כשמו כן הוא, חושני, חזק ודומיננטי. העמידות בסדר, התנדף לאחר כמה שעות אבל נשארו שאריות.
הרכבים: עלי כותרת לבנים, ורדים, פלפל ורוד, בנזואין סיאמי, ארז וירג'יני, מאסק וענבר. הניחוח מוגדר כפרחוני מאסק. הדוגמנית/שחקנית הצרפתיה לטיסיה קסטה המהממת היא הפנים של הבושם. עיצוב הבקבוק מדמה תיק קלאץ' מהארון של נינה ריצ'י בסגול בהיר עם סרט סאטן שחור מסביב.
מחיר: 499 שקלים כמות 50 מ"ל, 679 שקלים כמות 80 מ"ל לפני הנחות.

רוברטו קוואלי פרדיסו Roberto Cavalli Paradiso EDP

פארדיסו/פרדיסו יצא בפברואר 2015. כשמו כן הוא, "גן עדן" הוא ניחוח מובהק של פרחים. הפנים של הבושם היא הדוגמנית הלטבית אדיטה וילקיוויוצ'טה, שמייצגת את חווה המודרנית בגן עדן.
עיצוב הבקבוק נלקח מעולם היהלומים ומייצג את האישה. כפי שיהלום מלוטש ונראה אחרת מכל צד, כך אישה על היבטיה השונים והמגוונים.
הריח פרחוני מאוד חזק, לא ברור כזה. כאילו לקחו מצבור של פרחים ופשוט מהלו אותם יחד בלי שום סימביוזה.
הזכיר לי תרסיסי שרותים שמפוצצים באקסטרה ריח. מצד שני לו היה תחליב רחצה כזה בטוח הייתי קונה ומרגישה צפה באמבטיה פרחונית.
מחיר: 249 שקלים כמות 50 מ"ל, 329 שקלים כמות 75 מ"ל אחרי הנחות.


קלואי לאב סטורי Chloe Love Story EDP

דמיינו לכם את פריז, ידים משולבות, רומנטיקה, סיפור אהבה, מנעולים על גשר הנועלים את אהבתכם לנצח..את כל זה רקמה קלואי היישר לתוך הבושם הנפלא "לאב סטורי" - סיפור אהבה. 
ניחוח פרחוני מורגש ומודגש, חזק ועמיד, פרשי רענן, אחד כזה שמתאים לכל ימות ועונות השנה, וזו גדולה של בושם, שאין לו זמן ועיתוי, הכל נכון לו. 
בהרכב: נרולי, פריחת תפוז, יסמין ועוד. 
הפנים של הבושם השחקנית דוגמנית צרפתיה קלמנס פואסי.
מחיר: 551 שקלים 50 מ"ל, 665 שקלים כמות 75 מ"ל לפני הנחות. 

ג'ימי צ'ו בלוסום Jimmy Choo Blossom EDP



בלוסום (פריחה) הושק ב2015. עיצוב זהה לבושם Flash משנת 2013 בהבדלי צבע: הנוכחי ורוד והקודם תכלת. הריח מוגדר כפירחוני פירותי.
נפתח עם תוי הדר ופירות אדומים כשפטל שולט.
לב פרחוני עדין עם ורדים ואפונים מתוקים.
בסיס אלגום ומאסק לבן.
ריח פרחוני פירותי, מתקתק, נפלא, מעולה לקיץ, עמיד.
מחיר: 490 שקלים כמות 100 מ"ל אחרי הנחות.


** בשמים נוספים בפוסט בשמי אביב 2016