בשמים חדשים אביב 2017

איזה מזל ואיזה כיף שיש חגים. סיבה מעולה למתנות לחג ואין כמו בושם משובח שיפתח לנו את האווירה:

נרסיסו רודריגז Narciso Rodriguez Fleur For Her EDP



יש מעט מאוד מותגים שאני מחכה בכליון עינים לבשמים חדשים שלהם, נרסיסו הוא אחד מהם, מכורה.
אני אוהבת את הייחודיות שבריחות, אין חיקויים, אוהבת את העיצוב, פשוט וקולע בשינוי צבעים, עמידות מעולה
הבושם החדש שייך לסדרת For Her האלמותית. בשמים השייכים לסדרה זו דומיננטים מאוד בריחם, חזקים ומודגשים. 
יש לי את הקטע לפני שאני מריחה בושם, כבר יש לי רעיון מה יהיה סגנון הריח. בושם זה - הפתעה, אין קשר בין מה שציפיתי למה שבפועל. 
פלור מאסק פרחוני. לגמרי לא מה שדמיינתי. מורגש, מודגש, עמיד מאוד בעונה זו של השנה, מחזיק מעמד מהבוקר עד הערב ללא מאמץ, אין שובל. לא דומה לקודמים בסדרה ולא מזכיר במאום, גם לא דומה לבשמים המרובעים שלו ששייכים לקטגורייה פודרתית. 
הרעיון מאחורי הבושם הוא שילוב מאסק עם פרחים ורודים, ועל כך מעיד בקבוק ורוד עז שאי אפשר לפספס, ורוד שנראה מעולה גם בתור לק.
מרכיבים נוספים: מאסק, פרחים ורודים, פלפל ורוד, תערובת ענבר ופצ'ולי.
הבושם מתאים לכל עונות השנה, מעולה לקיץ ועונות מעבר. לחובבות אדוקות של נרסיסו הוא מאסט, יתאים גם לאוהבות יחודיות כי זה לא בושם שיככב אצל כל אחת על השידה. 
מחיר: 458 שקלים כמות 50 מ"ל.

גרלן Guerlain Mon Guerlain EDP


מון גרלן - גרלן שלי. בושם חדש לגמרי, עומד בפני עצמו ולא משתייך לשום סדרה. בעל עיצוב יוקרתי, בקבוק זכוכית עם  גימורים סימטריים.
הפנים של המותג לא פחות ולא יותר מאשר אנגלינה גולי שלראשונה משתפת פעולה עם בישום וחברת קוסמטיקה. קראתי שהיא נתנה את הסכמתה לאחר שהריח הפודרתי הזכיר לה את אימה.
ריח עדין, שונה מאוד מהריחות המזוהים עם המותג (בעלי נוכחות מורגשת ומודגשת, חזקים, עמידים, מתוקים, חריפים אפילו לפעמים). הוא פודרתי קל, נעימות מתקתקה אבל עמידות חלשה ואין שובל. מתאים למי שאוהבת את המותג ומחפשת ריח עדין שיתאים לקיץ.
מחיר: 460 שקלים 50 מ"ל, 550 שקלים 100 מ"ל.

טום פורד Tom Ford Velvet Orchid Lumiere EDP


מהדורה חדשה לבושם Velvet Orchid משנת 2014. הבקבוקים נראים זהה למעט שהנוכחי בגימור מאט והקודם מבריק. הניחוח דומה מאוד, אני לא מרגישה שוני שמצריך קניה מחודשת. ההבדל היחידי שהנוכחי חדש והקודם "ישן", כבר בן 3 שנים. הרכב פרחוני אוריינטליי. מכככבים: ברגמוט איטלקי, מנדרינה, דבש, רום, ורדים, אורכידאה, יסמין, אלגום, וניל ומור. מי שאהבה את הקודם תתחבר גם לזה.
מחיר: 475 שקלים כמות 50 מ"ל.

סיסלי אזיה Sisley Izia EDP

הרי לכן בושם קיצי, חמצמץ כראוי, צבעים כצבעי השמש כתומים זהובים, אריזה מקורית. קצת גיוון ושינוי מסדרת "או דה סוואר, האלמותית. קראתי שהוא מכיל ברגמוט, פלפל ורוד, מאסק, ענבר, ארז. התמהיל מתבקש היה ליצור ריח פרחוני משהו, אבל החמוציות שבו, ממש לימונית מאוד מורגשת.
עמידות טובה לעונת האביב (וסתיו) מורגש מקרוב ללא שובל, אני אישית לא אוהבת חמוצים בתקופה זו של השנה. בקיץ עמידות טובה, מורגש מקרוב ולא מתנדף כל כך מהר.
לחובבות ריחות חמוצים, מותגים וסיסלי בפרט הבושם מומלץ. אחרת - לא מוצאת הגיון לשלם הון תועפות על הריח כשיש עוד הרבה בסגנון ברבע מחיר.
מחיר: 746 שקלים כמות 100 מ"ל.

פראדה Prada La Femme Prada

מוגדר כפרחוני אך אינו פרחוני מובהק. מתקתק נעים. מכיל פרחים לבנים וצהובים, טוברוזה, תבלינים ושעוות דבורים. בקבוק שקוף/מוזהב, כבד לאללה. עמידות טובה, אומנם אין שובל אבל מורגש היטב גם אחרי כמה שעות מקרוב.
מחיר: 450 שקלים כמות 100 מ"ל.

איב סאן לורן YSL Black Opium Floral Shock EDP



מאוד אהבתי את הניחוח החדש לסדרת אופיום "פלורל שוק".
כשמו כן הוא פלורל לגמרי, פרחוני להפליא, עמיד מאוד, העיצוב זהה למקור עם נגיעות ורודות. אני מאוד אוהבת נצנצים. הנפוך השחור בשילוב הנצנצים מותיר מראה חושני ומסתורי אל עף שהוא פרחוני.
בהרכב: לימון, פרחים לבנים, גרדניה, קפה קר, מאסק לבן. ברגמוט, אפרסק, תפוז ועוד. 
מחיר: 389 שקלים כמות 90 מ"ל.


              אליזבת ארדן Elizabeth Arden White Tea EDT
את הבושם של ארדן קיבלתי לראשונה לפני כ-15 שנה. הוא היה מעולה, עמיד ובכל זאת מאז לא רכשתי אותו שוב, לא יודעת למה, אולי כי היו לי אחרים, אולי כי הוא לא משווק בעוצמה ומונח לו אי שם במדף מוסתר בפארם.
"וייט תי" לוקח אותה בגדול.
ריח נקי. אני מחפשת מילה יותר טובה להגדיר ולא מוצאת. לא פרחוני, לא מתוק, לא חמוץ, לא אקווה ימי, לא עצי, מייצג את שמו תה לבן - טהור שכזה, לבן.
הוא מאוד עמיד, מחזיק מעמד 8-10 שעות בקלות, מורגש במשבי רוח למרות היותו אדט! עמידות היא תכונה משוייכת לאדפ.
מתאים לכל עונה בשנה ולכל שעה ביום. מתאים לימים האלו שלא בא לך על שום ריח מובהק ועוצמתי בין אם חמוץ או מתוק.
הייתי מגדירה אותו כבושם נסיכותי. ממש כך, כי הוא מיוחד, אינו מעפיל, אין בו סממן דומיננטי (מאסק, וניל, פצ'ולי וכד'), לא דומה לשום דבר אחר. צריך להיות גאון בשביל לרקוח ריח שכזה (ואם מדברים על גאונות אז הגאונים שרקחו אותו רקחו גם טובים אחרים ששמם אומר הכל: טום פורד נרולי, קליניק הפי המיתולוגי).
מחיר: 200 שקלים כמות 100 מ"ל.

אברקרומבי Abercrombie & Fitch First Instinct EDP

"אינסטינקט ראשוני" הוא בושם פרחוני פירותי לבית אברקרומבי. ברכיבים נמצאים: אשכולית, פסיפלורה, מגנוליה, פריחת תפוז, אורכידאה, שעועית טונקה וענבר.
ריח פרחוני מתוק, מתאים ללבישה לשעות היום, עמידות סבבה, מחזיק 4-5 שעות טוב מקרוב, יש שובל בשעות הראשונות עיצוב בקבוק פשוט, נוזל שקוף על גוון הורוד.
מחיר: 200 שקלים 50 מ"ל, 300 שקלים 100 מ"ל.

קנזו פלור או דה לומייר Kenzo Eau De Lumiere EDT

אני אוהבת את הריחות של קנזו, אוהבת ומתחברת למותג.
קנזו לומייר שונה בריחו מהאחרונים בסדרת קנזו פלור. פרחוני מתוק עדין, לא חזק מדי, לא מתקתק מדי ואינו מעפיל על ריחות אחרים. סיבות אלו עושות אותו מתאים לכל עונות השנה וזה יתרון רציני. כיאה לאדט עמידות בינונית במיוחד בקיץ.
בהרכב: ברגמוט, ורד בולגרי, יסמיו ומאסק.
מחיר:  300 שקלים כמות 50 מ"ל.

גוצ'י במבו Gucci Bamboo Limited Eddition EDP

מהדורה מוגבלת לגוצי במבו. בקבוק זהה בעיצוב לגוצי במבו המקורי משנת 2015 בקוי ארט דקו צבוע בורוד והפקק כסוף. ריח פרחוני הדרי מתוק, מכיל וניל פרחים לבנים, פרחים צהובים ועוד. עמידות קיץ טובה במזגן ובחום פחות.
מחיר: 469 שקלים כמות 75 מ"ל לפני הנחות.

רושאס מדמוזל Rochas Mademoiselle EDP

החדש של רושאס בלבל אותי לרגע עם שם מיוחס לשאנל. למרות שהשם זהה, הריח שונה ואין מקום לטעויות.
האף מאחורי הבושם אן פליפו, שעובדת עם מותגים רבים (קלואיקואץ'ג'ימי צ'ו ועוד). הבושם מחווה לבושם מאדאם רושאס משנת 1960, מייצג רוח עליזה של צעירה פריזאית ואת השיק שלה.
ריח מתוק וארומתי, סגנון ריח ועיצוב ורדרד עגלגל מתאים בהגדרתו לצעירות, אין שובל, עמידות בינונית ומתפוגגת עם הזמן. הזכיר לי את התפוח אדום של דונה קארן.
בהרכב: דומדמנית שחורות, תפוחים  מסוכרים, עלי כותרת של ורדים ויסמין מצרי, ענבר אפור, אלגום ומאסק. הפנים מאחורי הבושם היא השחקנית נעמי שמידט, שמככבת לאחרונה בסרט הקמצן עם דני בון.
מחיר: 200 שקלים 50 מ"ל, 300 שקלים 100 מ"ל.

פאקו ראבאן Paco Rabanne Olympea Intense EDP


כשנתיים אחרי יציאת הבושם אולימפיה יוצאת גרסת האינסטנס. בנות, הוא עמיד בצורה פנומנלית!
מתוק בצורה נעימה לחיך ולעיכול, יש שובל במשבי רוח. מכיל וניל, מלח, ענבר, פודרתי. לחובבות מתוקים הוא מעולה וגם אחלה מחיר.
מחיר: 250 כמות 50 מ"ל, 390 כמות 100 מ"ל.

מייקל קורס  Michael Kors Turquoise EDP

טורקיז הוא מהדורה מוגבלת של הבושם מייקל קורס משנת 2004. הריח מוגדר כטבעי מודרני ורענן. הרכב מיימי פרחוני עצי. מכיל מלפפון, לימון, שושן מים, אורכידאה, יסמין, מאסק, ארז ועוד. בפועל מרגיש חמוץ הדרי, אין שובל, עמידות בינונית, מתאים לקיץ. כן אהבתי את העיצוב וצבע הבקבוק/נוזל, לא מצאתי משהו מיוחד בריח שמעפיל או שונה מאחרים בסגנון. לבשמים נוספים של מייקל קורס פה.
מחיר: 380 שקלים כמות 100 מ"ל.

מיו מיו Miu Miu L'eau Bleue EDP


אחרי הראשון של מיו מיו מגיע אדפ נוסף, אף הוא שייך לאותה מגמת חמצמצים. רענן וקל יותר בהשוואה לגרסה המקורית. עיצוב זהה למקור רק שונה בצבעים, עמידות חלשה, מתאים לקיץ.
מחיר: 459 שקלים כמות 50 מ"ל, 615 שקלים כמות 100 מ"ל.

מוסקינו Moschino Pink Fresh Couture EDT


ממוסקינו פרש הראשון נפלנו כולם תודות לעיצוב השיקי. עכשיו מגיע השני עם חובת ההוכחה עליו.
החדש מגיע בצבע ורוד, פחות "נקיוני" מהראשון, שלגמרי מבלבל עם הנוזל הכחול בו בקלות אפשר לטעות כספריי לניקוי חלונות. פה...נוזל ורוד טרם ראיתי, אולי יש.
הנוכחי גם אדט, עמידות חלשה, יותר פרחוני לעומת הראשון שמתפקד כרענן. בנוכחי ההרכב מבוסס על פרחים, פירות ותוי עץ.
למרות שמאוד מתחשק להתיז עם הבקבוק איך שהוא, יש להסיר את הפקק התרסיסי הלבן, מתחתיו מסתתרת פיה רגילה. מעניין למה לא הלכו עד הסוף להשתמש בו כלחצן, אולי שלא נתבלבל?
ממליצה על הבושם כמתנה יפה לנערות. העיצוב, הריח והמחיר קולעים היטב למטרה.
מחיר: 170 שקלים כמות 100 מ"ל.

מון בלאן Montblanc Lady Emblem Elixir EDP

גרסה מודגשת יותר של הבושם מון בלאן משנת 2015. מתקתק, פירותי בשילוב וניל פצ'ולי. העיצוב זהה לקודמו, נוזל כהה יותר, עמידות בינונית של מספר שעות בלבד, אין שובל.
מחיר: 300 שקלים כמות 75 מ"ל.

רוברטו קוואלי Roberto Cavalli Paradiso Assoluto EDP

בושם שלישי במספר לאוסף פרדיסו, פרחוני כמובן, בשונה מקודמיו הריח נלקח לכיוון חושני ומפתה. מורכב מפרחים ותבלינים, פלפל אדום, ויסטריה, יסמין, פצ'ולי, אלגום, וניל. היהלום הפעם בצבע אדום.
עמיד, מורגש בעיקר מקרוב, אין שובל. לא מצאתי בו משהו שמייחד אותו מבשמים אחרים.
מחיר: 249 שקלים 50 מ"ל.