בשמים לחג שבועות 2014

פוסטים על בשמים הם האהובים עלי לכתיבה. כחולת ריחות אני "משתגעת" כשיוצא בושם חדש חייבת לנסות אותו ולתהות על קנקנו.
חודשים תמימים עברו להם מהפוסט האחרון שלי בבשמים, והינה הגיע לו חג שבועות, והזדמנות טובה להתחדש בבושם, במיוחד אם הצטמצמנו בחג הקודם.
הרבה בשמים יצאו לשוק בחודשיים-שלושה אחרונים. לקחתי את הזמן לבדוק כל אחד ואחד מהם, והרי התוצאות לפניכן:

נתחיל עם אהבת חיי:

נרסיסו רודריגז Narciso Rodriguez Amber Musc EDP

אמת צריכה להאמר: עם נרסיסו אני משוחדת, מהבושם הראשון For Her הפכתי למכורה. אין לכן מושג כמה חיכיתי שהחדש יפול לידי!
הבושם של נרסיסו מגיע בבקבוק זהה למקורי אך בצבעים שקוף וזהב ומיד שבה את ליבי, העיצוב הנקי קונה אותי. העובדה שהחדש ומקורי זהים בעיצוב סקרנה אותי האם הדמיון מתבטא גם בריח.
ובכן...

כמו המקורי, זהו ריח שצריך להתרגל אליו, או שאוהבים אותו או שלא. מיוחד ושונה, בעל נוכחות., עמידות מעולה, מחזיק מעמד עד הערב ללא מאמץ. הריח כשלעצמו דומה ושונה. אי אפשר לטעות שהם זהים אבל הם מזכירים זה את זה ולא לחינם, המרכיבים די דומים. 
תוים עליוניים: פריחת תפוז, מאסק (לעומת ורד, אפרסק).
תוים אמצעיים: אגר, פאצ'ולי, עור (לעומת ענברמאסק).
בסיס: וניל, קטורת וענבר (לעומת פאצ'ולי, אלגום).
שניהם משתייכים לקבוצת ריחות: מאסק, פאצ'ולי, בלסמי, פיקנטי חם.
הערה: הכנסתי בסוגרים את המרכיבים של הבושם For Her וסימנתי בצבעים את הזהים.
מחיר: 850 שקלים כמות 100 מ"ל לפני הנחות.


טום פורד  Tom Ford Velvet Orchid EDP


אחרי סחלב השחור משנת 2006 מגיע לו סחלב סגול. הריחות מאוד שונים ולא רק בהרכב אלא גם בסגנון. בעוד שהשחור קשה לעיכול, צריך לחכות לפחות חצי שעה בשביל להחליט אם מתחברים לריח לנוכחי מספיק 10 דקות. נעים מאוד, עמיד על הגוף, אין שובל וזה מבאס. מוזר לי, שמכל המרכיבים המיוחדים מה שבולט לאף הוא וניל שעובר הזמן הוא מורגש מאוד לעומת המרכיבים הפרחוניים. 
מכיל: ברגמוט, מנדרינה, תמצית רום, דבש, סחלב שחור, סחלב סגול, שמן ורד טורקי, יסמין, פריחת תפוז, ורדים, נרקיס, יקינטון, הליטרופ, מור, לבדנום, אלגום, זמש, וניל. 
מחיר: 470 שקלים כמות 50 מ"ל, 680 שקלים כמות 100 מ"ל. 


קליניק Clinique Calix EDP

קליקס פירושו גביע, גביע הפרח ליתר דיוק. אם מישהי ציפתה להריח פרחים רעננים - טעות. ריח הוא ענין של טעם, והריח הזה כבד ו...מסריח. הזכיר לי את הסבתות של פעם, שנהגו להשתמש בבשמים כבדים כגון קליניק ארומטיקגרלן מיצוקו וכדומה.
שורה תחתונה: לא, לא, לא בשבילי.
מחיר: 480 שקלים כמות 100 מ"ל, 370 שקלים כמות 50 מ"ל לפני הנחות.


דונה קארן DKNY Be Delicious Skin EDT

תפוח חדש נוסף לדונה קארן. המיוחד בו, שהוא ספריי גוף. אכן נחמד, הריח דומה לבושם התפוח הירקרק המקורי, ניחוח רענן מאוד, אהבתי את הרעיון של ספריי גוף, פחות אהבתי את המחיר (שמתקרב למחיר הבושם) אבל אלו הם מחירי מותגים. קחנה בחשבון שזהו ספריי גוף, הריח מתנדף  מהר, נחמד לשימוש אחרי מקלחת.
מחיר: 200 שקלים כמות 100 מ"ל.


אנה סואי Anna Sui La Vie de Boheme EDT


אנה סואי, מעצבת אופנה אמריקאית, משיקה בושם "חיים את הבוהמיה". ההשראה לשם היא רוח הבוהמיה, כפי שניתן לראות היטב בפרסומת (שימו לב לסגנון הלבוש). הריח משתייך לפרחוני פירותי עם נגיעות עץ.
הדוגמנית המובילה את הקמפיין היא תיירין גארסייה הברזילאית בת ה-14, כן קראתן נכון. צלם הקמפיין הוא סטיבן מייזל.
תוים עליונים: ורד תורכי, אגס, אוכמניות, פאטאיה.
לב: אדמונית.
בסיס: עץ, אלגום, מוסק, וניל שחור.
ריח ועמידות: ריח נחמד, מתקתק קל, מתנדף די מהר, מרגישים אותו מקרוב אחרי כמה שעות אבל ממש קל. לא יכולה להגיד שיש בו ייחודיות לעומת אחרים.
עיצוב: בקבוק סגלגל עם טביעות פרח, פקק  מוזהב חלול בצורת פרפר. לא התחברתי לעיצוב, יותר מדי מקושקש ומצועצע לטעמי, יתאים מאוד לנערות הן בריח הן בעיצוב.
מחיר: 250 שקלים ל-75 מ"ל, 200 שקלים ל-50 מ"ל.


קרטייה Caratier La Panthere EDP

הבושם החדש של קרטייה הושק במרץ השנה. שואב השראה ממורשת הבית: פנתר כסמל המותג, פנתר הבושם משנת 1986 ופנתר היה כינויה של המאהבת והמוזה של לואי קרטייה. הבושם מייצג את האישה העצמאית, החיננית והמהפכנית.
הניחוח חושני פרחוני מודגש, נשלט על ידי גרדנייה ומוסק. לאף שלי הריח היה יותר מדי כבד ואף חריף. מה שמו שם? פלפל?
עיצוב: אני אוהבת את העיצובים של קרטייה. נקיים ומשדרים יוקרה. הבקבוק בצבעי זהב מציג פני פנתר משורטטות. הדוגמנית המובילה את הקמפיין היא ארין וואסון.
מחיר: 527 שקלים ל-75 מ"ל, 417 שקלים ל-50 מ"ל לפני הנחות.


בולגרי Bvlgari Omania Indian Garnet EDP

מהדורה חדשה לבושם אומניה בשם "גרנט הודי". כפי שמרמז השם הבושם נוצר בהשראת הודו ומבטיח הילה של אצולה ומיסטיקה.
ניחוח מזרחי, הרכב פרחוני נפתח עם ארומה הדרית של מנדרינה ותפוז. הלב נשלט על ידי פרח האוסמנטוס, ובסיס ענבר. האף מאחורי הבושם הוא אלברטו מורילאס, שאחראי בן היתר לכמה לכמה בשמים מוצלחים של קנזו ועודֿ.
הפנים של הבושם היא הדוגמנית הלטבית אדיטה וילקויקיוט המהממת.
ריח: לא רע, הבושם מתוק, אכן יש בו סממן חריף.
עמידות: סבבה, דוהה עם הזמן אבל נשאר ריח עד הערב יחסית די מורגש. לא ה"פיס אוף קייק" שלי אבל נחמד.
מחיר: 507 שקלים כמות 65 מ"ל לפני הנחות. 


קלואי See by Chloe Eau Fraiche EDT

קלואי מציגים גרסה רעננה לבושם See by Chloe. ברגע הראשון לא זיהיתי עד כמה הוא דומה למקור, לקח לי קצת זמן. אבל כן, הוא דומה, רק שמגיע בגרסת א.ד.ט. לעומת המקורי א.ד.פ. הבושם מתאים לקיץ. עד כמה שהוא חלש ועדין - מרגישים אותו בערב אחרי שימוש מהבוקר (בלי התרעננות באמצע) אבל חלש. גם ה-א.ד.פ. מתאים לקיץ, ואותו אי אפשר לפספס גם בערב. הגרסה החדשה תתאים לזו שרוצה להתבשם אבל מעדיפה ריח קל בלי שובלים מיותרים.
תווים עיקריים: פרחוני, פריחה לבנה, פירותי, עצי, ארומתי, ירוק.
מחיר: 520 שקלים כמות 75 מ"ל לפני הנחות. 


לה קוסט La Cost Eau Sensuelle EDP


הבושם הראשון של או דה לה קוסט יצא בתחילת 2013. בעקבותיו הושק בושם חדש לסדרה, מעוצב באותו בקבוק אך בצבע שונה - כחול עמוק. המתיקות המקורית של הפירות הוחלפה בניחוח חושני יותר עם נגיעת נוגט. מרכיבים נוספים: פלפל ורוד (וואלה יש כזה דבר), דומדמניות, ענבר ועוד.
הריח מתוק כמו שאני אוהבת, אם כי לא יכולה להגדיר אותו כמיוחד. יכולתי להשבע שהרחתי נגיעת פרלין שוקולד, ובאמת אחרי שקראתי על המוצר נוכחתי לדעת שהאף שלי צדק ("כבוד" כמו שהבת שלי אומרת).
העמידות שלו סבבה, לא הכי חזקה שיש, אבל מרגישים אותו לאחר כמה שעות עדין וחלש.
מחיר: 280 שקלים כמות 90 מ"ל.


סיסלי Sisley Eau Tropical EDT

הבושם "או טרופיקל" הגיח לאויר העולם בחודש מרץ השנה. ההשראה לריח ולשם היא אווירת יער טרופי לאחר סערה וגשם. הניחוח כראוי ליער פרחוני ביותר, הרבה פרחים משתתפים בחגיגה: ברגמוט, פרחי ג'ינג'ר, היביסקוס, פראנג'יפני, פסיפלורה וזו רק רשימה חלקית.
עיצוב הבקבוק שבה את ליבי. שילוב של סגול ושקוף, עיטורים וכמובן הפקק המפורסם. יוקרה כבר אמרנו? שניים אחראיים על העיצוב: הפסל הפולני ברוניסלב קריסטוף על איור הכתר (אגב הוא עיצב בשמי סיסלי נוספים כולל או דה סוואר המהולל), והאומנית קריסטינה רדזוויל על שאר האיורים כולל על הקופסה.
ריח ועמידות: הריח חלש חלש חלש. מתנדף כל כך מהר, שעם כל הכבוד לשכיית החמדה הבקבוקית, אני לא מבינה למה לעמול על ריח שמתפוגג במהרה. שרידים קלים בלבד הורחו במאמץ רב בערב, או שסתם התאמצתי יותר מדי להריח?
מחיר: 520 שקלים כמות 100 מ"ל, 310 שקלים כמות 50 מ"ל.
חייבת לחלוק איתכם פרסומת, האין היא משגעת?



ג'ימי צ'ו Gimmy Choo Flash London Club EDP

ג'ימי צ'ו משיק בושם "פלאש לונדון קלאב" כמהדורה מוגבלת של הבושם "פלאש" משנת 2013. השם מייצג את רוח הבושם: סצנת המסיבות של לונדון.
הקומפוזיציה פרחונית מודרנית - פירותי עם בסיס מוסק, הערות של ברגמוט וליצ'י.
לב הבושם: טוברוזה (ממשפחת הנרקיסים), עץ ומוסק.
ריח ועמידות: קליל, קיצי, פירותי, מאוד מאוד נעים ומעולה לקיץ. אחרי כמה שעות מריחים אותו מקרוב בלבד, שובל ריח לא תמצאו פה.
מחיר: 479 שקלים כמות 100 מ"ל לפני הנחות.