בשמים לשנה החדשה סתיו 2015

הי קוראות אהובות שלי מה שלומכן? הרבה זמן לא הייתי פה, חופשת לידה ארוכה ועסוקה.
איזה כיף לחזור ובמיוחד לחגים, לפוסטים של הבשמים והריחות שאני כל כך אוהבת...
מקווה שהתגעגעתן כמעט כמוני :)
החג הזה שוקק בשמים נהדרים וממש קשה לשים יד על אחד בלבד, הכל באמת נפלא.
אז מה בבשמים החדשים לסתיו 2015?
הבה נתחיל:

ז'ור דה הרמס גרדניה Jour d'Hermes Gardenia


כשנתיים מיציאתו לשוק של הבושם הנפלא Jour d'Hermes ושנה לאחר השני בסדרה: אבסולו, מגיע לו השלישי המכובד ז'ור דה הרמס גרדניה, וכקודמיו מדהים ומיוחד בדרכו שלו.
לבושם החדש, יש סממן מובהק ושולט של פרח, גרדניה מן הסתם כשמו. אודה שלקח לי רגע להתרגל כי הפרח שבו מאוד דומיננטי, אבל מהרגע שהתרגלתי זה סיפור אהבה.
הוא מסוג הבשמים שאוהבים או שלא, אין באמצע, אין "נחמד". חשוב לציין שעם הזמן הריח מתפוגג ונהיה עדין יותר ו"קל יותר לעיכול" ולהסתגלות. בקיצר, לתת לו צ'אנס.

מרכיבים: פרחי גרדניה, טוברוזה, ורדים ויסמין. הבשם של הרמס ז'אן קלוד אלנה אחראי לבושם ולקודמיו בסדרה.
הריח עמיד מאודדד, יתרון נוסף שהוא שמתאים גם לקיץ וגם לחורף (ושום מילה על קלואי), נדיר למצוא כאלו, כמעט ואין. הבושם שרד את חום אוגוסט ואפילו (הפתעה) מי בריכה. העיצוב שומר אמונים למקור והנוזל בגוון ירקרק בהיר.
מחיר: 670 שקלים כמות 85 מ"ל, 450 שקלים כמות 50 מ"ל.


קארבן ל'אבסולו Carven L'absolu


אחח קארבן קארבן...לפני שנתיים יצא לשוק Carven Le Perfume הנהדר (אחריו התווסף אדט), והינה הגיע בושם נוסף שאפשר להניח עליו את היד ולהתענג.
תוים עליונים: מנדרינה איטלקית, יאלנג יאלנג. לב: יסמין מצרי, טוברוזה ואיריס. בסיס: פאצ'ולי אינדונזי, אלגום ולוטם.
ריח נפלא, פשוט נפלא. מתוק ולא מתוק מדי, עמיד, אחד כזה שמתאים לעונת הסתיו המתקרבת וימשיך ללוות גם לחורף.
מחיר: 450 כמות 85 מ"ל, 350 כמות 50 מ"ל לפני הנחות.


טום פורד Tom Ford Velvet Orchid EDP

לטום פורד יש שתי סדרות של בשמים שאני קוראת להם המרובעים והמעוגלים. המעוגלים נושאים שם אורכידאה (סחלב) ובעלי סגנון שונה מהמרובעים. ריחות עמוקים, פרחוניים מתוקים, בעלי מרכיבים רבים, צריך לחכות לפחות חצי שעה עד הטמעה מוחלטת בגוף כי הם מאוד חזקים ומתעדנים עם הזמן.
מכיל: ברגמוט, מנדרינה, תמצית רום, דבש, שמן ורד טורקי, יסמין, פריחת תפוז, ורדים, נרקיס, יקינטון, הליטרופ, מור, לבדנום, אלגום, זמש, וניל.
עמידות חזקה, שובל אין. הייתי מגדירה את הבושם כמתאים לאוכלוסיה מבוגרת שאוהבת מותגים יוקרתיים.
מחיר: 475 שקלים כמות 50 מ"ל.


אזאדין אליה Azzedine Alaia Alaia EDP

מעצב האופנה אזאדין אלייה משיק את הבושם הראשון הנקרא בפשטות "אליה". הניחוח מושפע מזכרונות ילדותו של המעצב בתוניס. "כמו חלומות ארכיאולוגים על פסלים עתיקים, ששוכבים בקרקעית הים אלף שנים, מגולפים כדמויות מושלמות ומשתווים לנשים של היום - בעלות יופי אידאלי ונצחי".
הריח פרחוני, מאסקי, מבוסס על פלפל אדום, תבלינים חמים, מאסק כמובן, פרזייה, אדמונית ועוד. מארי סלאמז רקחה את הבושם, המעצב מרטין סקאלי עיצב את הבקבוק, הפנים של הבושם הדוגמנית והאמנית האמריקאית גויינביר ואן סינוס (כן, כן סינוס כמו סינוסים), בקבוק שחור מסתורי בעל פקק זהב, אוקצור - שלמות מאלף ועד תו.
מכירות את הפתגם "אל יתהולל חוגר כמפתח?" זו ההרגשה שלי.
ברגע הראשון אמרתי לעצמי בקול "איכס מזה?! כבד מה שאני קוראת בעגה המקצועית. ריח שמתאים לאוכלוסיה הבוגרת, וגם אז אני מסבכת את עצמי בהגדרות, מי אמר שאוכלוסיה בוגרת חייבת להשתמש בבושם כבד? מה יש? אי אפשר צעיר מתקתק, חי ובועט?
אמהמה...אחרי שעה, ה"כבדות" מתפוגגת  ונשאר ריח מתקתק, בעל נוכחות, כבר לא מסריח, אחד כזה שלו הייתי מריחה על מישהי הייתי שואלת עם מה משתמשת.
לשאלת הלקנות או לא - אני לא התחברתי, אני חושבת שיש טובים יותר, מוצלחים יותר, שלא צריכים את זמן להתמזג עם העור ובטח לא את המחיר השערורייתי שמתיימר להיות כמו נרסיסו אבל ממש לא.
מחיר: 740 שקלים 100 מ"ל, 550 שקלים 50 מ"ל לפני הנחות.


סיסלי Sisley Soir d'Orient EDP

החדש של סיסלי כשמו כן הוא בעל ריח אוריינטלי.
תוים עליונים: חלבנה, ברגמוט, זעפרן תוים אמצעיים: פלפל שחור, ורד תורכי, גרניום תוי בסיס: קטורת, אלגום ופאצולי.
אסכם ואומר: מי שאוהבת את סיסלי או דה סוואר תאהב גם את החדש. העיצוב זהה לחלוטין למעט משחק צבעים. פה בקבוק שחור עם כיתוב זהב בעוד שהמקורי - בקבוק שקוף, נוזל זהוב וכיתוב שחור.
מחיר: 944 שקלים כמות 100 מ"ל, 692 שקלים כמות 50 מ"ל.


קרטייה Cartier Baiser Vole Fraiche EDP


אני אוהבת את העיצוב של קרטייה.
כאילו...זה קטע: יש אריזות מושקעות, מפונפנות, מצועצעות, מיוחדות, שרק האריזה קוראת לך לבחון מקרוב. ויש את המותגים, שמעצבים את האריזה נקי, עדין, פשוט ויפה. כמו להגיד "אנחנו פה, לא צריכים להצטעצע, את כבר מכירה אותנו, בואי". זה מה שמרגיש לי כשאני אוחזת בבשמים של קרטייה.
אריזה שקופה ומלבנית, צבע נוזל משתנה מבושם לבושם, פקק מקורי. חשבתן פעם איזה נוח זה פקק שמסיטים לצד? אין צורך להסיר ולהרכיב! למי לא קרה שהפקק נפל על הרצפה? לכי תמצאי אותו, במיוחד אם התגלגל לו אי שם מתחת למיטה (תביאי מגב לגרוף אותו או לחלופין תשתטחי על הרצפה ולכלכי את הבגדים).
הריח פרחוני עדין, מי שמתחברת לסגנון - הבושם נועד עבורה, שובל ריח לא תמצאי פה.
מחיר: 560 שקלים כמות 100 מ"ל.


נרסיסו רודריגז Narciso Rodriguez For Her L'absolu

נרסיסו רודריגז משיק את גרסה חדשה ל-For Her המוצלח משנת 2003. ל'אבסולו הוא "גלגול" חדש של ניחוח המאסק, עמוק יותק, מפתה יותר, מיועד לאישה חזקה ומלאת תשוקה. 
לדברי נרסיסו רודריגז, הרעיון ל-ל'אבסולו היה ליצור ריח מיוחד מאוד עמיד עם אוירת מסתורין. ההרכב מכיל תווים פרחוניים של טוברוזה ויסמין, הלב מאסק (מייחד את נרסיסו בכל בשמיו), הבסיס אמבר, גווני עץ, פ'אצולי ואלגום. העיצוב שומר אמונים לבקבוק המקורי וצבוע בצבעי בורדו כהים. הדוגמנית האסטונית כרמן קאס ממשיכה להוות הפנים של הבושם. הבושם זמין בגדלים של 30, 50 ו-100, כשכרגיל 30 מ"ל לא מביאים לארץ משום מה, וחבל. 
כל בושם של נרסיסו מבחינתי זו חגיגה (For Her הנהדר קנה אותי לעד). הבושם מאוד עמיד, גם אחרי הרבה שעות נוכחות מורגשת ביותר. הוא לא דומה ל-For Her המקורי, בהתחלה חשבתי שהוא קצת מזכיר, אבל לא, למרות שקראתי שהבסיס נשאר זהה, הניחוח שונה לגמרי, פחות חריף, במבחן ריח על עיוור לא הייתי אומרת שזו גרסה של For Her. אני אוהבת את העיצוב, אני אוהבת את הצבעים, ואני אוהבת את העמידות. 
מחיר: 705 שקלים כמות 100 מ"ל, 428 שקלים כמות 50 מ"ל.



נרסיסו רודריגז Narciso Rodriguez Narciso EDT

את האמת, אני לא מבינה כל כך את הקטע של או דה טואלט, עוד לא הרחתי מישהי שאדט עמיד עליה, יש בעיקרון כמה יוצאי דופן ישנים כמו דולצה גאבאנה וצירוטי אבל חוץ מזה זהו.
בכל אופן, בחזרה לענייננו, ביוני השנה, 2015 יצאה גרסת אדט לבושם נרסיסו אדפ שהושק שנה שעברה.
נרסיסו נאמן למרכיב המלווה אותו - מאסק, הניחוח שונה בעוצמתו בתוים העליונים הפרחונים, במקום ורדים וגרדניה משתמש בורד בולגרי ואדמונית, הלב נשאר מאסק והבסיס זהה לקודם. זמין בגדלים של 30, 50, ו-90 כשבארץ כבר דיברנו על זה, אין 30!
הריח: נעים מאוד מאוד מאוד, באמת שאהבתי, הבאסה היחידה שהוא חלש ואחרי כמה שעות מריחים ריח קל רק מקרוב כמובן. מי שלא בוחרת ריח עפ"י טואלט או פרפיום, אני ממליצה ביותר.
מחיר: 645 שקלים 90 מ"ל, 465 שקלים 50 מ"ל לפני הנחות.


לנקום לה נווי טרזור Lancome La Nuit Tresor ETP

יש פעמים שיוצא מוצר כ"כ טוב לשוק, שאת אומרת לעצמך "וואלה שיחקו אותה, מושלם, איך אפשר להתעלות על זה?"
במקרה של לנקום, אחרי ההצלחה האדירה של "לה וי אה בל" הנפלא, סיקרן אותי מאוד מה יהיה בהמשך, מתי והאם ישחקו אותה שוב?
טרזור החדש לוקח אותה בגדול. ראשית הוא שונה לגמרי מה"וי אה בל" בריחו, שנית הוא מתוק, שלישית העיצוב נהדר, אהבתי מאוד, יהלום המזכיר את "וויש" הנצחי של שופארד בצורתו.
הצבע סגלגל מסתורי, ריח מתוק כבר אמרתי, יש מצב הרגשתי וניל. מה שנחמד בו, שמרגישים את הריח מדי פעם עם משבי הרוח, מצאתי טריק איך להרגיש אותו יותר וזה להתיז במעלה הזרוע. המקום מפיץ ריח עם משבי הרוח, ואני חולה על זה. אחרי 7 שעות נרשמה עמידות מוחלטת, דומיננטית, Super! מומלץ בחום.
קצת על הבושם מתוך אתר לנקום:
הבשמים כריסטוף ריינוד (באמתחתו הצלחות רבות בינהן "1 מליון" של פאקו רבאן) ואמאנדין מארי רקחו בושם בהשראת אפרודיטה אלת האהבה והיופי. הבושם מתאר את הצד האפל של הורד ומשלב ורד שחור, וניל מטהיטי (אמרתי לכן שהרחתי וניל!!) ואורכידאה. נגיעות נוספות של קטורת טבעית, פפילוס, פאצ'ולי וליצ'י. הפנים של הבושם הם פנלופה קרוז ועילאי קורלוביץ.
מחיר: 319 כמות 75 מ"ל, 249 ש"ח כמות 50 מ"ל. בחלק מהרשתות תקבלי גם קיט בגודל מיוחד מתנה.



לנקום לה וי אה בל אינטנס Lancome La Vie EST Belle Intence


כן, כן לא להאמין, אני בעצמי חשבתי שהוזה כשראיתי, חשבתי שאני מדמיינת ובחנתי מכל הכיוונים ואכן בושם חדש, Intence, הפתעה!
אז באמת גרסה חדשה ל-"לה וי אה בל" המוצלח, ואיך זה שלנקום משיקה בו זמנית 2 בשמים? אז זהו, שלא בדיוק.
"לה נווי טרזור", שהגיע אלינו לפני כמה ימים, הושק כבר בתחילת השנה בחו"ל, "לה וי אה בל אינטנס" הושק באוגוסט השנה, ושניהם הגיעו אלינו יחד. הבושם בהגדרתו חזק ומודגש יותר מקודמו.
נפתח בשילוב ברגמוט, תפוז, אגס, פלפל ורוד וניצני דומדמניות שחורות. הלב: פרחים: איריס, יאלנג יאלנג, יסמין ופריחת תפוז. הבסיס קרם אגוזים. העיצוב אותו עיצוב, הנוזל בצבע סגלגל מסתורי (לעומת הורוד המקורי) והסרט שונה.
ומה אני חושבת?
אם קיים ברשותך "לה וי אה בל" אין טעם לקנות את האינטנס (אלא אם כן יש לך פטיש לנקום כמו הפטיש שלי לקלואי).
אם את מתלבטת בינו לבין ה"לה וי אה בל" לבין "לה נווי טרזור", נסי את שלושתם ותראי למה את מתחברת יותר, ומה יותר עמיד עליך, כולם מעולים.
מחיר: 349 שקלים כמות 100 מ"ל, 299 שקלים כמות 75 מ"ל, 149 שקלים כמות 30 מ"ל.
קליפ: בלי גוליה רוברטס רקמו פרסומת הנראת כמו טריילר של דיסני, יפה.



גיבנשי דליה דיווין Givenchy Dahlia Diven EDT

שנה שעברה בית האופנה ג'יבנשי הציג את דליה דיווין אדפ ועכשיו יצאה גרסת אדט. הריח נעים מאוד, מתקתק, קליל, חופשי טוב לקיץ ומתאים לכל מי שאוהבת בשמים קלים. העמידות שלו טובה בהתחשב בעובדה שהוא אדט: אחרי 8 שעות של חום אוגוסט נשארו ממנו שאריות דלות ביותר, אבל הי יש שאריות.
הריח מוגדר כפירותי. מתחיל עם תפוז אדום ואפרסק, הלב ורדים ויסמין ונגיעות תחתונות של אלגום, וניל ומאסק. העיצוב זהה לעיצוב המקורי רק שהנוזל בצבע אפרסקי. הפנים של הבושם היא הזמרת אלישיה קיז.
הבושם נבחר לאחד מבין הריחות הכי טובים לשנת 2015 של מגזין היופי אלור, לכתבה המלאה פה.
מחיר: 369 כמות 75 מ"ל, 299 כמות 50 מ"ל.



פאקו רבאן אולימפיה Paco Rabanne Olympea EDP


פאקו רבאן שיחק אותה עם ה-1 מיליון. הגרסה הגברית כבשה את כל העולם ונראה לי את ישראל בפרט.
הבושם אולימפיה מייצג את המקבילה הנשית של "אינוויקטוס" לגבר משנת 2013. ההשראה עבורם היא רוח ספורטיבית, תחרות וניצחון. ההרכב מאופיין כמזרחי רענן, מלוח ופרחוני. נפתח עם מנדרינה ירוקה, יסמין וגינגר. בלב וניל מלוח. בבסיס אלגום, קשמיר וענבר.
הריח מתוק ועמיד. אחרי 8 שעות של חום אוגוסט 30 מעלות פלוס לחות בהחלט מרגישים מקרוב, שאפו.
מחיר: 389 ש"ח כמות 80 מ"ל, מחיר 299 ש"ח כמות 50 מ"ל.


אסתי לאודר מודרן מיוז לה רוז' Estee Lauder Modern Muse LE Rouge EDP 

אסתי לאודר משיקים בושם חדש מסדרת מודרן מיוז. הריח מוגדר כפרחוני אוריינטלי. ההרכב נפתח עם נגיעות עליונות של דומדמניות אדומות, פטל, פלפל ורוד וזעפרן. נגיעות אמצעיות של ורד בולגרי, ורד, יסמין ועלי מגנוליה. בבסיס פצ'ולי, וטיבר, וניל מדגסקר ומאסק.
ברגע הראשון הריח סופר מתוק, לאחר מספר דקות הוא מתפוגג והמתיקות נשארת אך לא כ"כ חזקה כמו ברגע הראשון, שזה טוב. הריח נחמד, הוורדים מורגשים, מזכיר קצת את Carolina Herrera 212 VIP Rose ריח טוב לחורף ועונות מעבר.
מחיר: 349 שקלים כמות 100 מ"ל, 249 שקלים כמות 50 מ"ל אחרי הנחות. 
ואיך אפשר בלי לאזכר את הפנים המפורסמות של חברת אסתי לאודר: קנדל ג'אנר לבית משפחת קרדשיאן:


מייקל קורס קולקציית בשמי הזהב


שלושת הבשמים של מייקל קורס:
מעצב האופנה מפרוייקט מסלול האמריקאי מייקל קורס, מוציא 3 בשמים חדשים: בשמי זהב - כל זהב בצבע אחר כפי שאנו מכירות: לבן, צהוב וכתום (אדום).
שלושה בשמים וכל אחד שונה מקודמו הן בתמהיל ובניחוח הן בעמידות.
מחיר: 399 שקלים כמות 100 מ"ל, 249 שקלים כמות 50 מ"ל אחרי הנחות.

מייקל קורס Michael Kors White Luminous Gold EDP

הבושם הלבן בעל ניחוח אוריינטלי (מזרחי) פרחוני. תוים עליונים: אגס, אמצע יסמין, בסיס ענבר.
עמידות די טובה, שובל ריח אין, מרגישים מקרוב, לאחר כמה שעות כשמתמזג עם העור מריח טוב יותר לעומת ההתחלה.

מייקל קורס Michael Kors Rose Radiant Gold EDP

לא סגורה על הריח והעמידות. יותר מודגש וחריף מהאחרים אבל די מהר מתנדף לעומתם בעמידות ובריח. ככל שבהתחלה הוא יותר חריף עם הזמן נהיה פחות מודגש וקל לעיכול.
תוים עליונים תבלינים, אמצע פרחוני, בסיס מאסק.


מייקל קורס Michael Kors 24K Briliant Gold EDP


בושם פרחוני פירותי. נגיעות עליונות מנדרינה תפוז, אמצע פרחוני בסיס עצי. בהתחלה הכי התחברתי עליו לעומת השאר, אך עם הזמן כשהמתיקות מעט מתפוגגת אהבתי יותר את הלבן.


מון בלאן Montblanc Lady Emblem EDP

הבושם החדש היפהפה של מון בלאן מאופיין כניחוח מתוחכם ונשי המשלב פרחים, פירות ועץ. נפתח עם ריבת דומדמניות אדומה, ורד ואפרסק. לב אלמוג, פצ'ולי ועץ. בסיום עם נגיעות מחוזקות של מאסק ופטל.
הריח לגמרי פרחוני, סופסוף לא הרגשתי וניל, אלא נטו פרחים. בנוסף לזה שהוא פרחוני הוא גם סופר עמיד וגם זה מזמן לא חוויתי - גם פרחוני וגם עמיד? תוסיפו לזה עיצוב בהשראת יהלום, צבע אפרסקי ורדרד - מושלם. מרגיש כמו להריח זר פרחים.
מחיר: 320 שקלים כמות 75 מ"ל לפני הנחות.


ג'ימי צו Jimmy Choo Illicit EDP

ג'ימי צ'ו (המוכר לנו היטב כמעצב הנעלים של קארי מ"סקס והעיר הגדולה") מוציא בושם חדש לשוק בשם המשגע "Illicit". אומנם נשמע כשם של פרח אך בתרגום רחוק ממנו שנות אור. "לא חוקי" כן, כן,  זה הפירוש. יפה הא? גימיק, מקורי.
אם את אישה מפתה, לוקחת סיכונים ובעלת שליטה מלאה על החיים שלך - הבושם נועד לך, לרוחה הנועזת של אישה מהפנטת, מושכת וחיה את החיים במלואם.
ניחוח פרחוני. תוים עליונים: תפוז וגינגר לב: ורדים ויסמין בסיס: דבש ענבר ואלגום.
לא נעים לי להודות, אני לא עומדת בהגדרות רוח הבושם במלואם: נועזת אני לא, לוקחת סיכונים זה ההפך הגמור ממני, ובכל זאת הריח מתאים לי בול, יושב עלי כמו כפפה.
טעים (איך אני אוהבת לתאר ככה ריח), מתוק ועמיד כמו שאני אוהבת.
הפנים של הבושם היא הזמרת האמריקאית הצעירונת סקיי פררייה.
מחיר: 530 שקלים כמות 100 מ"ל אחרי הנחות.


לאליק ליבינג אדפ Lalique Living EDP

ניחוח מודגש המשקף את החיים העירוניים, עכשווים, פעילים של האישה של לאליק. בקבוק מפוסל כמו קריסטל מאיר, וציורי סנוניות זהובות. הריח מוגדר כפרחוני מאסקי.
תוים עליונים: ברגמוט, מנטה ולבנדר.
תוים אמצעים: אגוז מוסקט, ורד, פלפל שחור, איריס.
בסיס: ארז, לאבדנום, אוריס, אלגום, ויטיבר, שעועית טונקה, וניל, קשמיר.
אני חולה על לאליק אבל לריח הזה לא התחברתי. חזק משהו, חריף, אין בו סממן מיוחד.
מחיר: 424 שקלים כמות 50 מ"ל.


סטלה מקרטני Stella McCartney Stella EDT

סטלה מקרטני מוציאה גרסה אדט חדשה לבושם משנת 2003. 
פרחוני, מכיל ורדים, ענבר, לימון, מנדרינה, פרזיה, אדמונית, עלים סגולים, ורד בולגרי.
אסכם בקצרה: נעים מאוד, חלש מאוד, לאלו שלא אוהבת ריחות דומיננטיים לכו על זה. אני אישית מעולם לא הבנתי את הרעיון להוציא הון על בושם שבקושי מרגישים. אבל אינדיבידואלי, על כל גוף מרגיש אחרת. 
מחיר: 379 שקלים כמות 50 מ"ל, 499 שקלים כמות 100 מ"ל.