קניות וינה


תרשמו היטב בפניכם:

וינה אחלה מקום לקניות ואחלה מקום לאוכל ובתי קפה! 


הכיכר המרכזית בוינה


אוכל:
הכל טעים בטרוף, אפילו מקדונלדס, שאני לא מסוגלת לגעת בארץ וזול! הכל זול!
ארוחות בוקר במלון ברמה מאוד גבוהה, גם במלון 3 כוכבים.
בתי קפה מפוזרים בכל עבר עם קפה נהדר ועוגות ללקק את השפתיים.
סטארבאקס לחובבים.
תפוחי אדמה צלויים ברחוב, להתעלף.
מיצים טבעיים נמכרים ברחוב הכי טעימים שיש.
שניצל חלומי !

המחירים במטבע המקומי זולים ותוסיפו לזה שער יציג אירו של 4.2 בערך - שיחוק רציני.

דוגמאות למחירים:
קפה מעולה יעלה עד 3 אירו (12.5 שקלים).
בקפה דמל המפורסם הקפה יעלה כ4 אירו (16.5 שקלים).
פרוסת עוגה מכובדת תעלה עד 3 אירו (12.5 שקלים)! - אתם קולטים שקפה ועוגה נהדרת יעלו 25 שקלים??? בארץ פרוסת עוגה עולה 30-36 שקלים ! !


תפוחי אדמה צלויים ברחוב יעלו 2 אירו (8.5 שקלים) למנה בינונית שמספיקה להשביע רעב קל.
מיץ טבעי בכוס הכי גדולה עולה 3.4 אירו (14 שקלים).

לחובבי המתוקים חובה לקנות בסופרים שוקולדים הביתה: מבחר עצום, מחירים 2 אירו עד 3 אירו (8.5-12.5 שקלים).

דבר נוסף, חשוב לא פחות  - שרותים מפוזרים בכל מקום בחינם למעט מקדונלדס.

איפה עושים קניות:
יש קניונים אבל לא הגעתי אליהם מפאת חוסר צורך.
הרחוב המומלץ לקניות הוא מריה הילפר שטראסה. ארוך במיוחד, משתרע לאורך של כ-2 ק"מ ויש בו הכל !
פארמים, בגדים, כל הרשתות שאנחנו מכירות, בתי קפה, בתי קפה בתוך הכולבוים.

קחי את הקניון הכי גדול בארץ ותפרקי אותו לרחוב ארוך - הרבה יותר כיף ומרענן תחת כיפת השמים. אפשר להעביר יום שלם בלי להתבלבל, הבעל המשתעמם יכול לאכול באחד מבית הקפה המפוזרים.

במאריה הילפר יש - 
זארה, ברשקה, מנגו, C&A ,forever21 ,American Aparel, Kiko ועוד מלא. המחירים בערך כמו בארץ, אולי קצת יותר זולים אבל המבחר עצום, חנויות ענקיות והמון דברים שאין אצלנו.
קוסמטיקה וטיפוח - הפארם של אוסטריה נקרא דאגלס, נמכרים בו מוצרי בישום ומותגים יוקרתיים, מעין רשת אפריל שלנו. תמצאי שם מאק, אורבן דיקיי, אסתי לאודר, שאנל וכו'.
ממליצה להכנס לKiko, למי שלא מכירה זו רשת איפור עממית תוצרת איטליה, מוצרים מעולים שנשמרים לאורך זמן כולל האריזה, שמהניסיון שלי אינה מתבלת (מפרטת בהמשך הפוסט).
מותגים עממיים - 2 רשתות שנתקלתי בהן BIPA ו-DM, השניה היא מעיין סופר פארם. דוגמה טובה למחיר: קרם של לוריאל +L'oreal Wrinkle Expert 45 עולה 5 אירו (20.5 שקלים), אצלו תרכשי אותו ב60 שקלים אחרי הנחות.
החנויות חוזרות על עצמן בהמשך הרחוב.

בימי ראשון כל החנויות סגורות אפילו הסופרים והפארמים. קניות עדיף לרכז ליום שישי או שבת בהן החנויות פתוחות עד 18:00-19:00 וגם זה שעה מאוחרת מהרגיל.

כמכורת איפור, ההתחדשויות שלי שייכות לתחום:

בובי בראון פודרה מאירה Bobbi Brown Highlighting Powder


היופי המדהים הזה, שייך לפודרה מאירה של בובי בראון מתוך קולקציה חדשה, קולקציית סתיו 2016 Sunset Pink מהדורה מוגבלת כמובן. פודרה מאירה היא למעשה שימר ומשמשת להארה של חלקי הפנים. בקולקציה 3 גוונים על בסיס ורדרד:
Telluride - ורוד זהוב, Sunset Glow - ורוד אפרסק, Afternoon Glow - בז' זהוב. על הפנים הגוון מתמזג עם צבע העור ונותן מראה זוהר וטבעי, זה לא שאת נראת ורודה. יפהפה ומרשים, כמוהו האריזה, קופסה שחורה עליה מודגש BB באותו צבע (ראשי תיבות של Bobbi Brown). אני משתמשת איתה להארה לפי הקישור הזה עם מברשת מאק 129 או 109. אפשר גם רק לעבור על עצמות הלחיים או עצם הגבה למראה זוהר. 
מחיר: 46$ בדיוטי (185 שקלים).

בובי בראון ברונזר Bobbi Brown Bronzing Powder

הברונזר שייך לליין הקבוע. אריזה עגולה עם כיתוב לבן. אני אוהבת להשתמש בברונזר לחיטוב תוי הפנים. שנים השתמשתי בברונזר מנצנץ ולאחרונה עברתי לצבע אחיד. ראשית הגיל, מה שנראה מדליק בגיל 20,30 בגיל 40 יכול להראות פתטי גם אם את נראת פצצה. שנית מגע זהוב תמיד אפשר להוסיף בנפרד במוצר אחר (מעל שימר או ברונזר). שלישית להדגשה של עצמות לחיים ותוי הפנים בכלל, ברונזר ייעודי, בעל צבע אחיד עושה את העבודה מושלם, זה למעשה הייעוד שלו, כל המנצנצים הם תוספות. עם ברונזר משתמשים בצורה של 3: עצמות לחיים, קו הלסת, קו המצח, אפשר מקו הלסת לרדת לצוואר שלרוב בהיר יותר מהפנים.
הברונזר קיים ב-10 גוונים, הצבע שמתאים לי הוא 01 Golden Light והוא חום למרות שמו. אני משתמשת עם מברשת מאק 129 או מברשת ברונזר של בובי (רב מכר בפני עצמו). אני מעדיפה שימוש במברשת רחבה ופתוחה ולא צרה כדי שפיזור הברונזר יהיה "מפוזר" ולא יווצרו כתמים או פסים ברורים.
מחיר:  42$ בדיוטי (170 שקלים) והמברשת 58$ (230 שקלים).
מחיר בארץ: ברונזר 190 שקלים ומברשת 275 שקלים.

בובי בראון ארט סטיק Bobbi Brown Art Stick

ארט סטיקים של בובי הם אודמים בצורת עפרונות עבים. מרקם קרמי אטום גימור מאט, אינם מייבשים את השפתיים, מחזיקים מעמד יפה ללא אוכל, שורדים שתיה, משאירים הכתמות צבע על הכוס אך לא מחייבים רענון. 13 גוונים יפהפים, החל מניודים כלה בכהים בגווני ברי, ורוד זועק ועוד. מגיעים עם מחדד, נוח מאוד לשימוש, לנשיאה בתיק, לחיזוק ללא צורך במראה בגלל הקצה המחודד והמדוייק. לשם שינוי בחרתי צבע שונה מהקבועים הרגילים שלי והלכתי על Brown Berry. הוא מוגדר כחום ברי ועלי נראה כמו ניוד כהה, לימים שבא להתאפר אבל להרגיש ללא. 
מחיר: 165 שקלים.

מאק ביבי קרים מוצק MAC Prep+Prime BB

אני חסידה של ביבי קרים. עברתי אליו לפני כמה שנים ומאז אנחנו besties.
BB הם ראשי תיבות של Blemish Balm יש המתרגמים זאת ל-Beauty Balm. המטרה של הקרם להסתיר כתמים, מכיל כבר לחות בתוכו ומקדם הגנה, כך שלמעשה במוצר אחד תפסת לך שלושה שימושים. בעיקרון ממליצים לפני המריחה למרוח קרם לחות ויש כאלו המורחות קרם הגנה מעל בנוסף. אפשר לערבב אותו עם קרם הארה (מאק סטרוב מיד בהמשך).
מה שטוב בביבי, וזה כמובן לאוהבות, שהכיסוי עדין עם גימור טבעי. בחלק מהביבי אפשר לבנות כיסוי מעט יותר גבוה על ידי שכבת צבע נוספת, דהיינו 2 סך הכל (בובי בראון מעולה).
לענייננו אנו, ביבי פרם אנד פרים של מאק מגיע בקופסה ובשפופרת. השפופרת מיועדת לעור רגיל/מעורב והקופסה לעור שמן כי הוא יבש יותר לעומת משחה נוזלית. הביבי מכיל כמובן לחות ומקדם הגנה גבוה SPF30.
אני בעלת רגיל/מעורב ובכל זאת מוצאת את המרקם המשחתי בקופסה נוח לי לשימוש ולמען האמת אפילו יותר כיף מהשפופרת. היתרונות הם:
1. נוחות שימוש, במקום כמה נקודות נוזליות על הפנים שאני מטשטשת עם מברשת/ספוגית/ידים - פה אני עוברת עם מברשת על הקרם בקופסה ומורחת על הפנים בתנועות סיבוביות.
2. שליטה על כמות, נכון שבביבי של החברות הטובות המרקם הנוזלי מספיק סמיך שאינו נשפך מהחור ומכתים אבל עדיין זה מרקם נוזלי, לפעמים יוצא קצת יותר ממה שצריך. פה במוצק זה לא קורה. בסיבוב אחד/שניים אני מכסה את שטח הפנים.
3. סופסוף מצאתי שימוש למברשת מאק 187 ששכבה גלמודה במגירה. למרות שהיא מיועדת לשימוש למייקאפים נוזליים לא היה לי נוח לעבוד איתה. הרגשתי שהיא סופגת הרבה חומר ומכסה בצורה עדינה מדי, פחות מכמות החומר שרציתי לשים כי היא ספגה הכל. בנוזליים מצאתי שנוח לי להשתמש במברשת שטוחה (וואו 701, מאק 128, מאק 190). מברשת 187 מאק מעולה לשימוש עם קרם, לא סופגת בתוכה את כל הנוזל ומכסה לחלוטין.
הקרם מגיע עם ספוגית שממוקמת מעל הקרם, חוצצת בינו לבין המראה. המוצר קיים כבר שנתיים בשוק.
מחיר: 33$ (132 שקלים) בדיוטי, 150 שקלים בארץ.

מאק סטרוב MAC Strobe Cream Lumineux

קרם הארה של מאק לשימוש תחת מייקאפ או לבד בפני עצמו. הקרם מכיל פיגמנטים מאירים ועל הדרך גם ויטמינים ותמצית תה ירוק. שימוש איתו נותן מראה זוהר לפנים, מן "בוסט הארה". זה לא פריט מאסט לשימוש יומיומי ותחת איפור אבל הוא נחמד ואני אוהבת אותו. בתכל'ס מה אכפת לי להשתמש בקרם לחות שעל הדרך מכיל אפקט הארה? רעיונות לשימוש עם סטרוב בכתבה זו.
מחיר: 40$ בדיוטי (120 שקלים) או 182 שקלים בארץ.

מאק קונסילר MAC Mineralize Concealer

ישן לגמרי ישן, השתמשתי בו לפני שנים, בדרך עברתי בובי בראון, מאק פרולונגוור, סמאשבוקס ועוד רבים טובים אחרים והינה, למשהו טוב חוזרים.
מגיע באריזת גלוס, מברשת דקה, אני שמה 3 נקודות מתחת לעין ומטשטשת עם מברשת מאק 217 או מאק 128 בה התאהבתי לאחרונה והיא משמשת אותי הרבה. כיסוי טוב, מראה טבעי, לא נכנס לקמטים, שמה אותו מעל הביבי קרים.
מחיר: 120 שקלים.

רבלון עפרון שפתיים Revlon Color Burst Matte Balm


האמת שחיפשתי דיופ לגוון של מאק רובי וו Mac Ruby Woo.
למה דווקא דיופ ולא את המקור עצמו? כי הגוון האדום כחול של רובי וו הוא מאוד מאט, רטרו מאט בעל מרקם יבש והשילוב של מאט+יבש לא טוב לי. הצבע עם זאת - מדהים.
מצאתי לי דיופ מוצלח מאוד של רבלון - גוון 250 הנקרא Revlon Standout והוא עונה מבחינתי על כל הדרישות. צבע עשיר, מדגיש את השפתים, צורת עיפרון נוחה לי לשימוש בדיוק כמו הארט סטיק של בובי שהמלצתי עליו למעלה, למעט ששל רבלון (יתרון!) אינו זקוק למחדד ופשוט מתגלגל לו על ידי סיבוב בקצה הכסוף. הוא לחותי, עמידות בדיוק כמו של הארט סטיק של בובי, שזה אומר נפלא עד האוכל. אינו מייבש את השפתיים. המחיר שלו אצלנו אחרי הנחות 60 שקלים, בחו"ל עלה לי חצי מחיר. 
מחיר: 8 אירו (32 שקלים).

קיקו אודם Kiko Ultra Glossy Stylo SPF15


קיקו למי שלא מכירה, היא חברת קוסמטיקה מאוד מדוברת ברשת בזכות המוצרים האיכותיים והמחיר הזול. השם המלא של החברה הוא Kiko Milano אבל בפועל המוצרים מיוצרים בצרפת.
לחברה פריסת חנויות ברחבי אירופה ובאסיה (הודו, קטאר ועוד) ורק אצלנו לא. לחברה חנויות משלה, והחנות עצמה תאווה לעיניים. הכל מהכל, מבחר עצום, מחירים מצחיקים אפילו באירו, במיוחד עכשיו שהוא נמוך (4.2 שקלים). דבר אחד הפריע לי בחנות והוא תאורה חלשה, גם ליד המראות, מה הקטע?
מה קונים בקיקו? מה שרוצים, מה שצריכים, אמת - הכל טוב. אני בחרתי 2 אודמים לחותיים במיוחד, צבעים 800 ו-812, שזה דבר שחיפשתי הרבה זמן, אודם צבע מבוסס לחות שאינו לובלו ולא מצאתי משהו שמצא חן בעיני. בקיקו שיחק המזל ובחרתי 2 צבעים.
האודמים עשירים בלחות, גימור מבריק, מקדם הגנה SPF15, מגוון רחב של 21 צבעים, מעולה מעולה לעונה זו שהשפתיים מתייבשות בטרוף. מחיר משובב לב 4.90 אירו לאחד. כן, כן, 22 שקלים למוצר מופלא שאינו נופל ברמתו מהגדולים בתחום.
מחיר: 4.90 אירו (22 שקלים).

אסנס לחות שפתיים Essence Balmy Kiss Moisturizung Lip Care

חודש שעבר היה איום ונורא עבורי מבחינת יובש בשפתיים, וזו הסיבה שחיפשתי בוינה כל מוצר שפתיים עתיר לחות עם גוון בולט. לא הלכתי על לובלו בצבעים, כי הצבע חלש. 
הלחות שפתים של אססנס מועשרת בשמן שקדים, מגיעה בארבעה צבעים, הגוון שלקחתי הוא מה שבתמונה, מספר 04. המיוחד בו שהצבע דומיננטי ונראה לעין. כיאה ללחות אינו עמיד, יורד במהרה, אבל עתיר צבע אדמדם מבריק וזה פשוט נהדר. אולי קיים גם בארץ, אני לא ראיתי.
מחיר: 2 אירו (8 שקלים). 

אסנס לחות שפתיים Essence Mini sheer Lipbalm

קחו את הלחות המוכרת שימו אותה באריזה חדשנית של עפרון וקבלו את המיני ליפ באלם של אססנס. כמו הקודם מגיע בארבעה בצבעים, הצבע שבחרתי גם פה בחרתי במספר 04 גוון אדמדם שנראה על השפתיים. מתנהג בדיוק כמו לחות רגילה מבחינת העמידות. אריזה מדליקה, קצה מסתובב כמו העפרון של רבלון ובשורה תחתונה מוצלח מאוד וייחודי. גם אותו לא ראיתי בארץ. 
מחיר: 3 אירו (12 שקלים).